zwangerschapssuiker

Hi Dames,

Is hier iemand die ervaring heeft met zwangerschapssuiker?

Maandag heb ik de GTT test gehad en bleek de waarde nuchter redelijk goed te zijn, maar na 2 uur 9,9.

De verloskundige gaat overleggen met de gyn, maar zelf zou ik ook graag willen weten of dit echt schrikbarend is of dat het wel meevalt. Is er iemand die hier meer van weet?

Groetjes "zwanger van nummer 2"

Hallo,

Ik zit eigenlijk bij de maartclub maar ik zag je berichtje ik heb ook zwangerschapssuiker maar was al heel vroeg bekend al bij 9 weken. Als je suiker heb mag hij niet boven de 7 komen tussen 4 en 7 is goed. Denk dat je naar een dietiste moet die gaat je dan vertellen wat en hoe je kunt eten. Bij mij is het in zn stadium dat ik 4x per dag zelf moet prikken om te kijken hoe hoog mn suiker is en ik moet 4x per dag insuline spuiten. Maar dat komt omdat ik het al heel vroeg had hoor, maak je eigen er maar niet druk om als je kleintje eruit is is je suiker ook weer weg. Sterkte ermee groetjes priscilla

Hi Priscilla,

Bedankt voor je berichtje.
Betekent dit dat je suiker 2 uur na het eten niet hoger mag zijn dan 7 of al gelijk na het eten?

groetjes "zwanger van nummer 2"

hoi zwanger van nummer 2

Nee anderhalf uur na het eten moet hij onder de 7 zijn. Ik moet altijd na die anderhalf uur prikken om te kijken wat de waarde is.

Groetjes Priscilla

Hallo dames,

Ik had vorige week bij het bezoek aan de vk te horen gekregen dat de baby nog niet maar het hoofdje naar beneden ligt. Ook is ze wat aan de grote kan, denken ze.
Nu werd ik net gebeld dat ze me toch willen prikken op suiker.
Ik ben woensdag 35 weken.
En de dag dat ze mijn suiker hebben geprikt was het gewoon goed(ondanks ik toen gesnoept had). Ik weet dat ik me geen zorgen moet maken. Maar toch hoop ik dat het niks is.

Woensdag weer naar de vk en ik week 36 een groeiecho. Ik hou jullie op de hoogte.

Fijne zwangerschap!!

Terug
Bovenaan