Zwangerschapssuiker



Hoi,

Morgen krijg ik een uitgebreide test omdat ze vermoeden dat ik zwangerschapssuiker heb.
Heeft iemand ervaring met zwangerschapssuiker? Weet eigenlijk niet zo goed wat het betekend als het dan ook zo is.

Groetjes Marijke
 
hallo,

ik heb zelf bij de zwangerschap van me dochter zwangerschapssuiker gehad!
Ik ben toen in het ziekenhuis bij een dietist geweest die me tips gaf wat je wel en niet kan doen zodat je suiker beter op peil blijft!
bij mij was het toen onder controle.
het ging bv over elke 2 uur ongever iets eten bv een stuk fruit een cracker dat soort dingen
en in de avond niet meteen nar het avond eten je vla eten maar pas na een uurtje of wat!
maar als het erger is dan heb je kans dat je moet gaan spuiten!~
maar wacht eerst ff je test af misschien valt het mee net zoals bij mij en kun je het af met een speciaal dieet!
en als je zwangerschap suiker heb moet je het i ziekenhuis bevallen omdat je een grotere kans heb op een groot kindje!

xx saskia
 
Hoi,

Heb je daar geen info over gekregen?? Ik doe hem as. maandag, maar heb hem vorig jaar ook gehad.

Je moet nuchter komen en dan wordt je bloedsuiker geprikt. Vervolgens krijg je een mierzoet drankje en moet je 2 uur gaan zitten wachten en het liefst blijven zitten. Na twee uur wordt je weer geprikt.
Ook is er tegen mij gezegt dat ik drie dagen daarvoor 100 tot150 gram extra suiker moet nemen dus bv 2 glazen cola en wat chocolade.
Mijn zoontje van 2 gaat naar de oppas want alls hij erbij is zal ik niet kunnen blijven zitten, verder neem een boek mee of een puzzelboekje ofzo dan heb je teminste wat te doen, tis toch een flinke zit.

Succes morgen

groetjes Danielle
 
dat heb ik helemaal nooit gehad,ik heb toen een dag curve moeten doen
dus 3 keer naar het ziekenhuis om bloed te prikken
na het ochtend eten na het middag eten en nar het avond eten
en toen kwam er uit dat ik zwangerschapsuiker had omdat me suiker na de maaltijden te hoog was!
zo is het bij mij gedaan!

xx sas
 
Hoe weet je dat je zwangerschapssuiker hebt?

Merk je dat ergens aan? Ikzelf heb momenten dat ik bijna flauwval, en gaat trillen maar ik weet niet of ik daar wat mee moet doen. Ook is de kleine telkens ietsje groter dan normaal bij de echo's (vorige zwangerschap zat de baby juist meer naar de onderlijn wbt groei)

alvast bedankt,

gr
 
Bijzonder dat iedereen het weer op een andere manier krijgt aangeboden. Ik moet ook volgende week een ontbijttest doen, om te kijken of ik suiker heb.
Dit, nav mijn zw.schap van mijn jongste dochter. Die was ruim 9 pond, heel veel vruchtwater etc, etc.. Toen ben ik er niet op getest, maar het lijkt er op dat ik het toen wel had.
In ieder geval. ik moet 's ochtends gewoon 2 boterhammen eten, dan om 10 uur en om 11 uur bloedprikken, that's it..

Succes!
 
Terug
Bovenaan