zwangerschapssuiker ???

heey lady's

lekker in mijn eerste week verlof wat super bevalt, vanochtend vk die vond dat ik te veel was aangekomen ik vind het nog netjus 13 kilo tot nu toe, maar ze bedoelde de laatste 2 keer dus morgen prikken etc voor zwangerschapssuiker.

heeft één van jullie dit ook gehad of heeft dit?

dan weet ik wat me te wachten staat.

thanks

gr marisca

hey

ik heb zwangerschapsdiabete's. Bij mij is het dmv goed opletten onder controle te houden. (oftewel koolhydraten vermijden) de dieetiste helpt me daar waar nodig! verder prik ik om de dag mijn suikerwaarde's ( 4 keer of 7 keer per dag) en bel deze 1 keer in de week door naar de diabetes verpleegkundige. Zij bepaalt of ik insuline moet prikken of niet. Bij mij is dit (gelukkig) niet het geval... maar mijn waarde's vliegen de laatste dagen alle kanten op, dus wordt nu weer even extra in de gaten gehouden.

Liefs!

Dat had ik bij mijn vorige controle maar bleek dat de kleine een groeispurt gemaakt had...groeiecho gekregen alles helemaal goed. Morgen weer op controle ben benieuwd wat ze nu zeggen. Ben volgens mij geen kilo aangekomen de afgelopen weken. Alleen mijn bloeddruk begint zachtjes op te lopen.?? snel bevallen maar dus :)

hey,

ik heb ook zwangerschapsdiabetes. Bij mij kwamen ze erachter bij 26 weken. Ik was 8 kilo aangekomen in een maand! Ik moest toen zo´n suikertest doen. Ze prikken dan nuchter, daarna krijg je een suikerdrankje en twee uur later prikken ze weer. Ook nemen ze wat bloed af. Bij mij was de uitslag dus niet goed en ik moest op dieet. Dit ging een paar weken goed, maar daarna vlogen m´n waardes weer alle kanten op. Ik kreeg toen metformine (bloedsuikerverlagende tabletten). Elke week moet ik meer slikken, maar het is nog steeds niet helemaal goed. Moet morgen weer naar de gyn, ben erg benieuwd.
Maar je hoeft je geen zorgen te maken hoor. Zwangerschapsdiabetes is echt niet erg en zolang alles goed is met je kleintje, is het echt prima vol te houden. Succes!!

liefs, lydia

Terug
Bovenaan