Zwangerschapssuiker

Ha meiden,

Na alle eerdere 'perikelen' rondom de groei van ons kindje heb ik wéér wat nieuws: zwangerschapssuiker! Omdat mijn zusje suikerziekte heeft heb ik een verhoogd risico. Ik ging er vanuit dat het wat dat betreft allemaal wel los zou lopen, juist omdat ik een klein kindje heb. Ik vond dat niet te rijmen met eventuele zwangerschapssuiker.
Vorige week maandag ben ik getest op suiker en ik liep eigenlijk 'fluitend' het ziekenhuis uit na de test, omdat ik er niets van verwachtte.
Tot de volgende dag de uitslag kwam: de bloedsuikerwaarde was te hoog!
Vandaag had ik daar een afspraak over bij de gynaecoloog en het medische circus gaat weer helemaal verder. Donderdag moet ik naar de diabetesverpleegkundige en er komen binnenkort ook afspraken met de internist en diëtiste. De diabetesverpleegkundige gaat mij o.a. leren hoe ik mijn bloedsuiker moet meten.
In eerste instantie wordt geprobeerd om het met een dieet onder controle te krijgen. Mocht dat niet lukken, dan zal ik insuline moeten spuiten. Dat is iets waar een internist over zal moeten beslissen als dat aan de orde komt.
Verder word ik overgedragen van de verloskundige naar de gynaecoloog. Dat vind ik wel jammer. Had gehoopt gewoon bij de verloskundige te kunnen blijven!
En, ik moet nu op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis. Ik wilde sowieso al in het ziekenhuis bevallen, maar dat gaat nu dus met alle 'toeters en bellen' gebeuren.
Verder worden er nog meer echo? gemaakt om de groei goed te bekijken. Want, hoewel ik een klein kindje heb, kan het wel in de breedte groter worden, door de extra suiker in mijn vruchtwater. Daarnaast blijf ik in het WKZ (kinderziekenhuis) onder controle om de lengte van het kindje te blijven monitoren.

Ik kan zo onderhand mijn bedje wel reserveren in het ziekenhuis. Ik ben er zó vaak te vinden...

Best balen allemaal, maar ik laat me niet kisten! Probeer er de laatste 3 maanden nog het allerbeste van te maken en te genieten!

Veel liefs, Marieke
 
Bah Marieke, wat vervelend!! Dat medische herken ik wel, ook hier veel ziekenhuisbezoekjes, extra echo's (daar klaag ik niet over) en onderrzoeken... ( oa ook zwschdiabetes)

Jammer is het wel, maar t belangrijkste is dat onze kindjes :)-) meiden..) dadelijk gezond ter wereld komen!!

Ik hoop dat je genoeg hebt aan een dieet en de insuline niet nodig zal zijn...
 
Hoi Marieke,

Balen voor je! Ik krijg vandaag de uitslagen van het bloedprikken en ik vrees dat mijn waardes te hoog waren (behalve nuchter). Verder vonden ze het kindje (in de breedte) vorige keer al aan de grote kant, dus krijg straks eerst een groeiecho.

Ben zo benieuwd! En ik hoop zo dat het mee zal vallen. Helaas zit ik al vast aan het ziekenhuis door de vorige zwangerschap (suiker en vergiftiging, grboorte 7 weken te vroeg en maar 1600 gram en spoedkeizersnee). Hoopte gewoon dat het deze keer wat makkelijker zou gaan allemaal.

Sterkte met al je ziekenhuisbezoeken!

Groetjes,
Anita
 
Nou er blijft je weinig bespaart deze zwangerschap.
Vervelend hoor. Gelukkig weten ze tegenwoordig veel en houden je ze goed in de gaten. Maar kan me voorstellen dat je het wel gehad hebt met onderzoeken enzo. Het WKZ vind ik wel een erg fijn ziekenhuis (Mijn tweede dochter heeft een gaatje in haar hart en staat daar onder behandeling) Hoop dat jij dezelfde ervaring hebt.
Zoals je zelf zegt: probeer er nog drie maanden het beste van te maken en toch een beetje te genieten van je buik. Veel succes en sterkte.
groetjes hanneke
 
Hè bah Marieke, je wordt wel bezig gehouden deze zwangerschap.

Ik kan me voorstellen dat je gezien de grootte van je kindje niet verwacht had dat je deze uitslag zou krijgen. Hopelijk lukt het inderdaad om de suiker met een dieet onder controle te krijgen. Hoe voel je je? Heb je veel klachten, of valt dat mee?

Goed dat je probeert om positief te blijven en te genieten. Het blijft bijzonder, zo'n poppeke in je buik. En alle perikelen maken ons er allemaal nog maar eens bewust van dat het allemaal zo vanzelfsprekend niet is.

Veel succes donderdag. Houd je ons op de hoogte?

Liefs,
Melian
 
Ha meiden,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik moet morgen naar de diabetesverpleegkundige en vrijdag naar de diëtiste.

@ Mickey: die echo's zijn inderdaad wel een leuke bijkomstigheid. We moeten er maar het beste uit halen!

@ Anita: hoe was jouw uitslag? Ik hoop dat alles goed is!

@ 5908285: Voor de groei van ons kindje worden we in de gaten gehouden door het WKZ. Net als jij ben ik ontzettend tevreden en vind het een erg fijn ziekenhuis. Voor de zwangerschapssuiker en de rest van de zwangerschap zit ik in het Antoniusziekenhuis, waar ook mijn verloskundigepraktijk is gehuisvest. Ook daar ben ik vreselijk tevreden over!

@ Melian: Thanx! Had net al gereageerd op jouw topic... Ik voel me gelukkig erg goed en heb eigenlijk nauwelijks klachten.
Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs, Marieke
 
Ha meiden,

Vanmorgen een eerste afspraak met de diabetesverpleegkundige gehad. Vreselijk veel informatie gekregen en apparatuur om mijn bloedsuikerwaarde te meten. Dat moet 7 keer per dag. Ook heeft ze mij vast geleerd hoe ik insuline moet spuiten, want er is toch best een kans dat ik dat moet doen.

Maandag hebben we een telefonische afspraak en moet ik al mijn gemeten suikerwaardes doorgeven. Zij overlegt dan met de internist en vervolgens wordt bekenen of ik insuline moet spuiten.

Sowieso moet ik elke drie weken naar de diabetesverpleegkundige en de internist toe. En heb ik elke weer telefonisch contact om door te praten hoe het gaat.

Morgen moet ik naar de diètiste. Van de vijf werkdagen ben ik er deze week vier in het ziekenhuis te vinden...

Ik moet zeggen dat ik er ook best een beetje doorheen zit. Zó veel tegelijk. Eerst de zorgen om de grootte van het kindje, nu de zorgen om de diabetes. Druk op mijn werk... Mijn hoofd zit heel erg vol!
Gelukkig heb ik echt de liefste leidinggevende die er in mijn ogen bestaat, dus zij heeft mij vanmiddag lekker naar huis gestuurd om een beetje bij te komen.

Maar, ik merk dat ik erg moe ben en even niet zo lekker in mijn vel zit. Ik hoop maar dat wat rust in het weekend wonderen doet. En ik moet even proberen mijn hoofd leeg te maken.

Nou ja, zaterdag mezelf lekker laten verwennen bij de kapper!

Heerlijk om hier even te spuien!

Ik hoop snel op wat vrolijkere berichten!

Liefs, Marieke
 
Lieve Marieke,

Ik kan me goed voorstellen dat je hoofd op dit moment even overloopt. Het is ook wel veel... zwanger zijn is al zo spannend en dan krijg je ook nog een aantal ongebruikelijke obstakels voor je kiezen.

Fijn dat je leidinggevende zo begripvol is. Mag ook wel. Je bent tenslotte een prachtig kindje aan het uitbroeden en dat is niet niks :) Hou vol, blijf praten en gun jezelf ook je mindere dagen. Nog maar een paar maandjes.

En één ding is zeker: Bijna niemand is meer op de hoogte van het wel en wee van haar eigen lichaam en dat van haar kindje tijdens de zwangerschap dan jij. Mocht je kindje later ooit vragen aan jou stellen over zwanger zijn... ;-)

Melian






 
Terug
Bovenaan