zwangerschapssuiker

hai hai

ik ben 9 weken zwanger ik ben gister voor het eerst naar de vk geweest de kans is bij mij erg groot dat ik zwangerschapssuiker heb.
ik baal dr echt van.
zijn er meer dames die hier last van hebben.
 
Ik heb bij mijn tweede zwangerschap ook zwangerschapssuiker gehad. Bij mijn derde zwangerschap had ik ook meer risico, maar bleven mijn waardes net binnen de normen. Mag ik vragen waarom de kans vrij groot is dat je suiker hebt?
Als het zo mocht zijn, kom je onder controle van de gyn. en word je goed gevolgd. Bij mij werkte een dieet heel goed en ik hoefde dan ook geen insuline te spuiten. Ik moet er wel bij zeggen dat het bij mij ontdekt werd met 32 weken, ik hoefde dus niet zo heel lang meer. Bij mijn derde zwangerschap werd ik extra goed in de gaten gehouden, 3x suikeronderzoek gehad, en toen bleven mijn waardes net binnen de norm. Ze liepen wel op naarmate de zwangerschap vorderde.
In ieder geval heel veel succes ermee!
 
Nadat ik via de vk de eerste keer bloed had laten prikken, dachten zij ook dat ik zwangerschapssuiker had. Mijn waarde was aan de hoge kant; deze was 8 en dat is zonder zwangerschap geen probleem, maar nu dus wel. Moest een nuchtere bsw en 2 uur na ontbijt. Deze waren wel goed. De assistente van de h.a. gaf aan, dat dit vaker gebeurd en dat de vk gewoon het zekere voor het onzekere neemt.
Hoop dat het voor jou ook meevalt.
 
hai ugly betty

mijn beide ouders hebben suiker me oma me twee tantes en me nichten dus daarom denken ze dat ik een verhoode risico op suiker heb.
ik moet maandag bloedprikken en over twee weken moet ik zelf 3 keer op een dag 3 weken lang me waardes controleren. ik vind het in ieder geval wel fijn dat het goed in de gaten gehouden wordt
bedankt voor de reactie

groetjes
 
Ohh herkenbaar.
Mijn oma van 80 heeft verhoogde suikerwaarde, met dieet van haar gaat het goed. Geen medicijnen nodig.
Mijn moeder (nu 51 jaar) heeft zwangerschapsuiker (toen 26 jaar) gehad. En begint nu verschijnselen te tonen met ook een verhoogde suikerwaarde.
Ik ben 5 weken geleden getest op mijn suiker, toen was ik 26 weken zwanger.
Nuchter, 2 uur na het ontbijt en 2 uur na mijn lunch moest ik prikken. En alle waardes waren rond de 4. Dus helemaal goed. Terwijl ik dus een behoorlijke snoeper ben en ook tijdens de zwangerschap ook.
En vandaag heb ik weer moeten testen (31 weken zwanger). Dus vandaag weer 3 x over bloed laten prikken. Maar denk dat hetzelfde is als de vorige x.
Als je het vermoed, let op je suikerinname. En drink veel (het liefst gewoon water).
Maar hoeft helemaal niet dat je zwangerschapsuiker hebt!!!! Vraag anders om extra suikertest als je het niet vertrouwd. Succes!!!
 
Terug
Bovenaan