Zwangerschapssuiker

Wie o wie heeft ook te maken met zwangerschapssuiker, en hoe gaan jullie ermee om??

Vorige week had ik een glucose tolerantie test gedaan. Vandaag ff gebeld, blijk dat mijn suikerwaarde 2 uurtjes na het drankje 8.0 is. Word nog gebeld door de gynaecoloog ivm doorverwijzing naar de internist en dietist.

Had gehoopt van niet, maar het is niet anders.
Zal ook ingeleid worden wanneer het zover is, kreeg ik te horen tijdens de voorlichting. Tot nu toe niet veel gemerkt van zwangerschapssuiker... ben alleen vaak moe.

Dat word dus prikken de komende tijd, maar het is voor een goed doel.
 
Wat balen dat je suiker wel zo hoog was...
Ik moet 9 augustus weer naar de vk en moet daarna een afspraak maken voor de test...
Ben benieuwd, laatste keer getest bij de vk en na 1 klein bekertje yoghidrink stond het op 7.4 dag later weer geprikt helemaal nuchter en was 4. Nog iets.... Dus zal mij benieuwen, met hoeveel week heb je de test gehad? Mijn vk wil de test pas rond week 27/28 laten doen...en een groeiecho met 30 week.
Heb overigens wel begrepen dat de vermoeidheid wel met je suikers te maken kan hebben...

 
Omdat zwangerschapssuiker zich tussen de 24 en 28 weken kan ontwikkelen, heb ik toen meteen met 24 weken de test gedaan.

Ben vanochtend ook gebeld door de gynaecoloog, moet me maandag melden bij de dietist en krijg binnenkort bericht van de internist. Hoop dat het met een aangepaste voedingsschema ik het onder controle kan krijgen.... want nuchter is het wel prima zei ze.
 
Terug
Bovenaan