Zwangerschapssymptomen bij uiteindelijk vroege miskraam, herhalen deze zich?

<p>Hoi allen,</p><p>Ik ben nieuw hier en vind het prettig om jullie ervaringen te lezen. Mijn partner en ik zijn nu een klein half jaar bezig om zwanger te raken. Vorige maand bleek ik zwanger, helaas eindigde dit enkele dagen na een positieve test alsnog in een vroege miskraam (na bijna 6 wk). Enerzijds was het nog erg pril, maar anderzijds dacht je dat het het begin was van ons eerste kindje samen en was het wel een klap.</p><p>Ik had al vrij snel zwangerschapssymptomen. Normaal heb ik na de eisprong pijnlijke tepels, toen ook, alleen duurde dit t/m de miskraam (normaal verdwijnt dit vlak voor de menstruatie). Daarnaast was ik erg vergeetachtig (wat ik vreemd vond omdat het nog maar zo kort was, maar ik had echt een wolk in m'n hoofd en korte termijn geheugen was slecht va 1,5wk na positieve test). Deze klachten waren ook snel na de miskraam verdwenen.</p><p>Ik heb na een week ter controle weer getest, die test was negatief. Ik heb een paar weken erna adhv het cervixslijmvlies ovulatietesten gedaan waarvan de laatste positief was. Hierop zijn we weer aan de slag gegaan. Ik moet nog een weekje geduld hebben voor ik kan testen, ik heb bijna niks van de afgelopen symptomen, maar ook voor het eerst geen pijnlijke borsten kort na de eisprong.</p><p>Wat is jullie ervaring met eventuele zwangersschapssymptomen vooraf aan een miskraam en eventueel de symptomen voor een 'succesvolle' zwangerschap. Zat hier verschil in? is de kans groot dat ik dezelfde klachten weer zou moeten krijgen? is er geen peil op te trekken??</p>

Naast de pijnlijke borsten(tepels met name) en de vergeetachtigheid was ik ook sneller duizelig bij opstaan en ik had al vrij snel een opgeblazen gevoel (niet van m'n darmen maar meer van de baarmoeder denk ik?). Al deze klachten verdwenen dus ook weer na de miskraam. 
Ik vraag me mede af of het opgeblazen gevoel misschien al een teken was dat er iets niet goed zat. Of dat dit een normaal symptoom is en zich ook weer kan herhalen.

Geen miskraam gehad maar elke zwangerschap is anders. Dit wil zeggen dat je de ene zwangerschap juist heel misselijk bent en de andere zwangerschap alleen maar pijnlijke borsten hebt bijvoorbeeld. Maar je kunt nu alleen maar af wachten eigenlijk.

Ik had voor mijn miskraam enorm pijnlijke tepels die bleven aanhouden tot na de miskraam. Dit had ik eigenlijk altijd rond mijn eisprong tot menstruatie. De cyclus dat ik zwanger ben geworden had ik echter geen pijnlijke tepels, dat begon pas na de positieve test. Inmiddels ben ik 28 weken zwanger.

Hoop voor je dat het raak is, maar zoals hierboven gezegd, iedere zwangerschap is anders

Hai Vogel,
Heel herkenbaar! Ik ben nu in de eerste cyclus na mijn miskraam. We zijn in februari gestopt met de pil, in maart gewoon ongesteld geworden en in april een positieve test. Een week later, op 5 weken, ging het mis. Ik testte vroeg weer negatief, dus besloot er direct weer voor te gaan. 
Ik bloedde 5 dagen, en 4 dagen erna dacht ik mijn eisprong al te voelen. Ik voel dit iedere maand, scherpe steken aan 1 kant, en heb een vrij strakke cyclus van zo'n 26 dagen. Dit zou een cyclus van 23 dagen zijn. Ik vond dit erg vroeg, maar bedacht me dat na een miskraam je cyclus door de war kan zijn.
Nu ben ik 4 dagen overtijd, en de tests blijven negatief. Het enige wat overeen komt, mocht ik zwanger zijn, is dat mijn borsten enorm zeer doen sinds zondag. De rest zijn dingen die Ik nooit voel, niet bij zwanger en niet voor mijn menstruatie. 
Sowieso heb ik mijn eisprong dus niet goed gevoeld, en verdenk ik nu die woensdag erna misschien van mijn eisprong. Maar ook dit zou dan hele andere symptomen hebben gegeven dan gebruikelijk. Nu heb ik sinds donderdag een zeurende buik, met steekjes en een wat drukkend gevoel op mijn baarmoeder en darmen. Best vervelend en nooit eerder gehad.
Ik heb nu werkelijk geen idee of deze symptomen nu een menstruatie aankondigen, of aangeven dat ik zwanger ben. Mijn lichaam is door de war, en het komt zeker niet overeen met zowel mijn eerdere zwangerschap of een normale maand waarin in ongesteld wordt.
Ik zou niet de conclusie trekken dat een bepaald symptoom aangeeft dat het misgaat. Daarmee maak je jezelf gek en het is echt niet zo. Symptomen zijn echt per maand anders, dat voel ik nu heel duidelijk.

Zoals hierboven al beschreven is elke zwangerschap anders. Als ik de zwangerschap van mijn zoon, mijn dochter en de miskraam vergelijk was het enige wat hetzelfde was de moeheid, voor de rest echt totaal anders! Dus dit zegt echt niets.
Veel sterkte en hopelijk snel weer zwanger!!

Bij mij ging het na 10weken mis. Alsof je in een achtbaan zit die ineens stopt. Vooral omdat we al 2x op een echo het hartje hadden zien kloppen.
Al een paar dagen voor ik begon te bloeden en pas wist dat het mis was waren de symptomen afgenomen. Ik voelde me minder emotioneel en mijn borsten namen in volume af. Alles ging dus vrij snel. Dit zag ik alleen pas achteraf. Op die dagen zelf stel je jezelf gerust ja.. tot je er niet meer omheen kan door bloeden en op een echo geen hartje meer ziet.

Bedankt voor jullie reacties! Goed om te weten dat er veel verschil toch in zit per zwangerschap. Afwachten hoe het zich ontwikkelt. Enerzijds blij dat ik een positieve test in handen heb gehad anderzijds nog steeds erg onzeker of het wel lukt en dan wél slaagt. De aanhouder wint.. 
Succes voor iedereen gewenst die bezig is zwanger te worden. 

Terug
Bovenaan