<p>Hoi allen,</p><p>Ik ben nieuw hier en vind het prettig om jullie ervaringen te lezen. Mijn partner en ik zijn nu een klein half jaar bezig om zwanger te raken. Vorige maand bleek ik zwanger, helaas eindigde dit enkele dagen na een positieve test alsnog in een vroege miskraam (na bijna 6 wk). Enerzijds was het nog erg pril, maar anderzijds dacht je dat het het begin was van ons eerste kindje samen en was het wel een klap.</p><p>Ik had al vrij snel zwangerschapssymptomen. Normaal heb ik na de eisprong pijnlijke tepels, toen ook, alleen duurde dit t/m de miskraam (normaal verdwijnt dit vlak voor de menstruatie). Daarnaast was ik erg vergeetachtig (wat ik vreemd vond omdat het nog maar zo kort was, maar ik had echt een wolk in m'n hoofd en korte termijn geheugen was slecht va 1,5wk na positieve test). Deze klachten waren ook snel na de miskraam verdwenen.</p><p>Ik heb na een week ter controle weer getest, die test was negatief. Ik heb een paar weken erna adhv het cervixslijmvlies ovulatietesten gedaan waarvan de laatste positief was. Hierop zijn we weer aan de slag gegaan. Ik moet nog een weekje geduld hebben voor ik kan testen, ik heb bijna niks van de afgelopen symptomen, maar ook voor het eerst geen pijnlijke borsten kort na de eisprong.</p><p>Wat is jullie ervaring met eventuele zwangersschapssymptomen vooraf aan een miskraam en eventueel de symptomen voor een 'succesvolle' zwangerschap. Zat hier verschil in? is de kans groot dat ik dezelfde klachten weer zou moeten krijgen? is er geen peil op te trekken??</p>