zwangerschapstelling

A

Anoniem

Guest
Even een vraagje: ik had het ooit al ergens gelezen hier maar kan het niet meer terugvinden. Hoe zit dat nou met de telling van de weken en de maanden.

Als je 12 weken zwanger bent, dan ben je 3 maanden. Maar hoe zit dat bij 4 maanden? is dat als je 16 weken bent? Ik heb een zwangerschapsagenda en daar staat bij 18 weken pas in dat je 4 maanden bent. (je moet iedere maand buik meten en het hoeft dus pas bij 18 weken weer).

Hoop dat iemand hier duidelijkheid over kan geven.

Groetjes Bianca (15 weken en 1 dag)

Ik weet het niet precies maar als je er vanuit gaat dat 20 weken 4 en een halve maand is klopt het wel dat 18 weken 4 maanden is ongeveer. Ze tellen toch overal in weken en niet in maanden. Ik heb er trouwens nog nooit van gehoord dat je je buikomtrek moet meten. Waarom zou dat moeten??
Mar

Het meten van je buik moet niet natuurlijk, maar het is wel leuk om later terug te kijken hoeveel en snel je buik groeit.

1e maand is vanaf  week   1  t/m week  4
2e maand is vanaf week  5 t/m week  9
3e maand is vanaf week 10 t/m week 14
4e maand is vanaf week 15 t/m week 18
5e maand is vanaf week 19 t/m week 23
6e maand is vanaf week 24 t/m week 27
7e maand is vanaf week 28 t/m week 31
8e maand is vanaf week 32 t/m week 35
9e maand is vanaf week 26 t/m week 40

Mijn eerste dag van de laatste menstruatie was op 25 juni, dus was ik op 25 juli 1 maand zwanger en was ik op 25 februari dus 8 maanden zwanger.

Verder vul ik mijn zwangerschapsagenda gewoon in volgens de dingend ie daar in staan, maar als iemand vraagt in welke maand ik ben, dan ga ik dus uit van bovenstaande telling. Maar meestal heb je het toch over het aantal weken.

Miep

Terug
Bovenaan