Zwangerschapstest bij een onregelmatige cyclus

<p>Hoi iedereen!</p><p>Ik ben nieuw hier en dit is de 1e x dat ik hier iets post. Ik zou graag willen weten van mensen die hier ervaring mee hebben wanneer jullie de test hebben gedaan, icm een onregelmatige cyclus. Ik kan er echt geen peil op trekken en houd alles bij met een app, waardoor ik alleen het gemiddelde weet: 36 dagen. De ene x is dat langer, de andere x korter.. </p><p> Nu denk ik wel al wat tekenen te voelen, maar ik ben ook bang dat ik nu vooral voel wat ik wil voelen.. Wanneer zou ik de test het beste kunnen doen? Ik zit nu op dag 26 van mijn cyclus.</p><p> </p><p>liefs!</p>
 
Ik had (voor ik op dieet ging voor PCOS en daarmee mijn cyclus veel regelmatiger kreeg) ook een cyclus waar ik geen touw aan vast kon knopen, en wel angst omdat ik al eens een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad had en bang was pas te laat erachter te komen zwanger te zijn, gezien het risico op herhaling.
Ik heb toen afgesproken met mijn partner om vanaf dag 28 gewoon elke week een keer een zwangerschapstest te doen tot ik ongesteld werd (op zaterdag, dan had ik ook meteen tijd om het resultaat te verwerken). Dat gaf een soort van rust - weten dat je nooit heel laat pas erachter komt zwanger te zijn, en voor mezelf duidelijk hebben wanneer ik 'mocht' testen. Uiteraard ging het wel gepaard met behoorlijk wat negatieve testen, dus als je daar niet tegen kan kan je misschien beter wachten tot je symptomen echt overduidelijk zijn - maar lang niet iedereen heeft overduidelijke symptomen en als je dat als voorwaarde stelt ga je natuurlijk vanzelf vanalles voelen.
Later kreeg ik mijn cyclus dus meer op orde en ben ik dus op basis van een minimum aantal dagen na positieve ovulatietest gaan testen, maar ook ovulatietesten zijn natuurlijk ingewikkeld als je een zeer onregelmatige cyclus hebt.
 
Dankje ElsieJoy! 
Ik probeer nog niet uit te gaan van PCOS(2 echo's gehad en 1 gynaecoloog zei dat ik het heb, de andere juist niet..). 


Dat van die meerdere testen doen is natuurlijk een idee, ga ik overwegen!
 
Terug
Bovenaan