Zwangerschapstest extra vroeg

<p>Goedemorgen dames, </p><p>Ik heb een extra vroege zwangerschapstest gedaan die 6 dagen van te voren kon, deze waren alle 3 negatief (over 2 dagen verdeeld). Hoe betrouwbaar zijn deze testen? Zijn er veel mensen die deze hebben gebruikt en toch zwanger bleken?</p><p>En vanaf wanneer kunnen de 2v5 testen goed werken? Is dit een test die al vanaf 4 dagen voor de NOD kan? Deze was vandaag ook negatief en zaterdag is mijn NOD... Er staat bij het kopje 'wanneer testen' alleen: '' iedere urine kan voor de zwangerschapstest worden gebruikt, beste ochtendurine etc''...</p>

Als je veel hcg aanmaakt, dan kún je 6 dagen van tevoren positief testen. Bij mij was de vroege test van de Action 1 dag voor NOD positief. 
De 2v5 is geen vroege test. Als je vanaf NOD test kun je idd elke urine gebruiken. Je kunt het beste nog een paar dagen wachten (Ja, moeilijk. Ik weet het).

Je kunt beter nog even wachten als zaterdag pas je NOD is. Denk dat de negatieve testen nu meer killing zijn dan het wachten tot zaterdag.
Ik testte de dag voor mijn NOD met een early test en het streepje was amper zichtbaar. Geloof zelf dus niet echt in early testen.
Nog even geduld ;-)

Vroeg testen is vaak vooral geldverspilling, eerlijk gezegd. Zoals BenB al zegt, je kúnt vroeg testen áls je genoeg HCG aanmaakt, maar dat is bij lang niet iedereen het geval. Vroege testen zijn maar ongeveer 76% betrouwbaar, vals negatief gebeurt best regelmatig. Pas na je NOD hoor je genoeg HCG te hebben om sowieso een test positief te laten uitslaan.
Dat testen met ochtendurine wordt aangeraden omdat je 's ochtends een hogere concentratie HCG in je urine hebt, omdat het langer in je lijf heeft gezeten.
Beste tip blijft dus: wacht nog een paar dagen, test op zn vroegst zaterdag. Als je dan nog steeds geen positieve test krijgt, mag je ongeduldig worden ;)

Ik ben zo'n persoon die 6 dagen vóór NOD positief testte (wel heel erg licht hoor!) bij mijn tweede zwangerschap. Maar zoals anderen al zeggen: ik maak heel veel hCG aan in het begin van mijn zwangerschap. Negatieve bijwerking daaraan is dat ik dus ook het volledige eerste trimester veel moet overgeven en constant misselijk ben - als ik pech heb zelfs ook nog in het tweede trimester. Zo erg dat ik zelfs in het ziekenhuis terecht kom wegens uitdroging... Dus elk voordeel heeft z'n nadeel.
De enige reden waarom ik zo vroeg had getest, was omdat ik aan alles voelde dat ik zwanger was - ik herkende mijn symptomen van mijn eerste zwangerschap - en ik wist niet dat ik te vroeg was met testen. Ik heb namelijk een zeer onregelmatige cyclus en voel mijn eisprong niet, dus ik wist niet wanneer mijn NOD was. Hier ben ik dus later pas achter gekomen en er dus later achter gekomen dat ik eigenlijk veel te vroeg was. Ondertussen ben ik 32 weken ver.
Mijn tip? Wacht tot je NOD. Wat als je nu een positieve test in handen hebt, eerder dan je NOD, en je wordt alsnog ongesteld? Voor jou voelt het dan waarschijnlijk als een miskraam, terwijl het vruchtje gewoon niet goed was. Als je niet vroeger had getest, had je niet geweten dat je heel kort zwanger was en zie je het gewoon als een nieuwe menstruatie. Lijkt me echt wel een heel ander gevoel. Bij mij is het gelukkig goed gebleven, maar ik had het echt wel heftig gevonden als het alsnog mis gegaan was en ik het niet had kunnen zien als 'gewoon weer een menstruatie'.

Dankjullie wel voor jullie reacties! Ik kan zaterdag niet testen, dus test morgenvroeg en bewaar de volgende test tot maandag.
Ik voelde me vorige keer ook echt zwanger, toen ook te vroeg getest dus het zou me heel erg verbazen als ik nu toch zwanger was. Mijn borsten deden vorige keer mega pijn en ik kon nergens mijn ogen open houden + sochtends bed niet uit van de misselijkheid. Dit heb ik nu niet, mijn tepels voelen wat naar maar dat heb ik normaal ook als ik ongesteld moet worden. Enige verschil is dat ik normaal al een halve week voor mijn ongesteldheid d heeeeel veel buikpijn heb, dat heb ik nu niet...
Mijn schoonvader is ongeneeslijk ziek en ik wou zo graag dat hij lang genoeg zou leven om zijn vierde kleinkind te ontmoeten, dat ik echt hoopte dat het zo snel mogelijk zou lukken. Hij is dinsdag opgenomen op de IC en is daar inmiddels vanaf, omdat ze daar niks voor hem kunnen betekenen onder het mom van hij is zo ziek dat reanimeren zinloos zou zijn... Ik zou heel graag een positieve test hebben zodat hij in ieder geval het begin nog kan meemaken, maar de kans is zo klein want ik voel het gewoon niet.... Denk dat de test morgen weer negatief is en dat maandag ook geen verschil maakt... En hij zal waarschijnlijk geen maand meer overleven dus een volgende kans komt er niet meer.... Ik baal heel erg... 

Gister was de test dus negatief, maar dat was die van de action en dus geen vroege test. Vandaag moest ik ongesteld worden, maar we zitten inmiddels op het midden van de dag en ik ben nog niet ongesteld. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Morgen maar weer een testje doen, ik heb liever gewoon duidelijkheid nu... 

Wat een lastige situatie zo, en balen dat je nog geen duidelijk hebt! Het kan zijn dat je door de stress rondom de gezondheid van je schoonvader nog niet ongesteld bent geworden natuurlijk... Sterkte de komende tijd, en hopen op positief nieuws bij je volgende test!

Terug
Bovenaan