zwangerschapstest

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
Na hoeveel dagen na je ovulatie kan je een zwangerschapstest doen?
Ik heb gister (een week na mijn ovulatie) een zwangerschapstest gedaan en hij was helaas negatief... Is er hoop of komen de rode duivels binnenkort op bezoek?!?
Graag advies...

Op 14 dpo (days past ovulation) heb je de grootste kans op een betrouwbare uitslag. Of later natuurlijk. Ook op deze 14e dag kan de test nog negatief zijn.

Er zijn mensen die al eerder positief testen, maar heo eerder je test hoe onbetrouwbaarder het resultaat. Daar komt ook bij dat het grootste deel van de zwangerschappen voor je nod al worden afgebroken en dan zul je dus een vals positief resultaat hebben.

Een week na je eisprong is wel heel vroeg, je ei is dan nog niet of netaan ingenesteld. Je hebt dan iig nog te weinig hcg voor een positieve test!

Succes!

Dacey heeft gelijk hoor! Hoe moeilijk het ook is, je kan het beste wachten tot je NOD of later. Ik test ook vaak 4 dagen voor m'n NOD maar het zit meer tussen mijn oren en ik weet dat het niet slim is maar soms kan ik gewoon niet wachten. Het is overigens nog nooit positief geweest! Zwanger raken is een geduldige zaak! ;-)

Terug
Bovenaan