zwangerschapstest

hoi allemaal!
Wanneer kun je nu het beste een test doen? Je kan testen vanaf de eerste dag dat je menstruatie uitblijft maar mij wordt ook geadviseerd een aantal weken te wachten voor een juiste uitslag. Wat als ik nu een test doe en die is positief moet ik dan meteen stappen ondernemen of kan ik toch pas na 6 of 7 weken terecht bij een verloskundige? Het is voor mij de eerste zwangerschap dus echt ALLES is nieuw!
Graag hoor ik hoe jullie je eerste weken van de zwangerschap hebben doorgemaakt en ervaren, en wat jullie ondernomen hebben..

dit is zijn 2e zwangerschap en mijn lichaam vertelde mij dat ik een testje moest doen. Dit heb ik vorige week zaterdag dan ook gedaan omdat dat mijn eerste dag van menstruatie had moeten zijn...de test was positief we waren uitzinnig blij...(voor de zekerheid een 2e test gedaan hihihi)
Dinsdags heb ik de verloskundige gebeld en die stelt je dan vragen waardoor zij kan kijken hoe ver je dan ongeveer bent... hieruit komt dan een afspraak voor een intake..
deze is bij mij dus op 27 okt a.s.
Dat duurt nog even maar zo is het bij mij gegaan.

Ik zou test gelijk met de eerste ochtend urine doen. Weken wachten heeft geen zin. En je kunt als je zwanger bent gelijk een vk bellen voor een afspraak. Die zal wel 2 weken later zijn, maar hij kan maar gemaakt zijn. Ook is het belangrijk om te weten dat je zwanger bent ivm voeding, roken, alcohol, medicijngebruik (ook de vrij verkrijgbare!) enz.

Ik heb de dag dat ik niet ongesteld werd ook meteen een test gedaan. Daarna nog 3 stuks gedaan omdat ik het niet kon geloven!

2 dagen later heb ik de vk gebeld, die was juist blij dat ik al belde, zodat ze de afspraak alvast in kon plannen. Ik wil graag dat mijn vriend mee gaat, en zo had ik ook nog keuze in datum en tijd.
Mijn eerste afspraak is was 8 november, met 9,5 week ongeveer. Wel fijn dat ik hier naartoe kan leven! :)

bedankt allemaal voor jullie berichten! werkt erg verhelderend vooral wat betreft de verloskundige, ik ben bang dat ik dadelijk "te vroeg" bel maar daar hoef ik dus niet bang voor te zijn. Ik ga morgen vroeg maar weer eens een plasje doen dan ;-)..
wordt vervolgd

jaja!! duidelijk 2 blauwe streepjes!!!
Het is allemaal nog een beetje onwerkelijk, ik merk verder niets als alleen wat gevoelige tepels en af en toe wat steken in de buik..
ik weet niet vanaf wanneer je echt kunt spreken van zwangerschap? het lijkt nu allemaal nog zo vroeg.. garantie heb je natuurlijk nooit maar vanaf wanneer weet je dat het goed zit en er minder kans is op complicaties?

Terug
Bovenaan