zwangerschapstesten?????? Wie kan mij helpen?????

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Ik ben net bij de apotheek geweest voor een zwangerschapstest. Volgens de apotheker kun je heel veel testen al doen voor je verwachte menstruatie (sinds kort volgens haar). Nu heb ik er dus 1 gekocht waarop het doosje  staat; al na 10 dagen na de eventuele bevruchting te gebruiken. Maar op de bijsluiter staat dat je hem pas kan gebruiken als je 1 dag overtijd bent. Wat moet ik nou aanhouden? Volgens de apotheker kan je hem dus al doen voor je verwachte menstruatie. Wie kan mij helpen en heeft eventueel zelf hier ervaring mee??? Liefs isa.

hoi isa

Ik heb er geen ervaring mee, maar wat ik hier veel lees is, dat als je de test tevroeg doet hij toch vaak negatief aangeeft, terwijl je toch zwanger bent.

Ik heb er ook in huis, daarmee kun je testen 4 dagen voor de verwachte ongi. Maar ik wacht tot ik overtijd ben. Want anders kun je er iedere maand wel een test tegen aan gooien.

Suc6 Doortje

hoi isa,

Het is inderdaad het beste om te wachten totdat je één dag overtijd bent, en zelfs dan kan de test nog negatief aangeven. dat heeft alles te maken met de hoeveelheid HCG in jouw urine. Dat is minder als je pas zwanger bent en wordt nadat de tijd vordert steeds meer.
Ik heb nog nooit gehoord dat je al zo vroeg kunt testen (10 dagen na bevruchting) volgens mij is dat niet waar!

Volgens mij ben je trouwens net gestopt met de pil en ik wil je niet ontmoedigen of zo, maar je lichaam kan je flink voor de gek houden nu. Ik heb ook al een heleboel klachten gehad de afgelopen maandag dat ik af en toe echt ervan overtuigd was dat ik zwanger was. Maar iedere keer bleek dat mijn lichaam me in het ooitje had genomen en werd ik weer gewoon ongesteld.

Er zit dus niet anders op dan rustig (ahum) af te wachten. Makkelijker gezge dan gedaan natuurlijk maar het is wel zo!!

Succes ermee

groetjes kreeftje

Terug
Bovenaan