zwangerschapstesten???? wie kan mij helpen?????

Hallo meiden,

Ik ben net bij de apotheek geweest voor een zwangerschapstest. Volgens de apotheker kun je heel veel testen al doen voor je verwachte menstruatie (sinds kort volgens haar). Nu heb ik er dus 1 gekocht waarop het doosje  staat; al na 10 dagen na de eventuele bevruchting te gebruiken. Maar op de bijsluiter staat dat je hem pas kan gebruiken als je 1 dag overtijd bent. Wat moet ik nou aanhouden? Volgens de apotheker kan je hem dus al doen voor je verwachte menstruatie. Wie kan mij helpen en heeft eventueel zelf hier ervaring mee??? Liefs isa.
 
Ik zou zeker de bijsluiter of doosje aanhouden, niet de apotheker. Die testen zijn er sinds kort wel maar dat betekent niet dat jij die nu gekocht hebt. En over het verschil op het doosje en de bijsluiter: de meeste vrouwen hebben een cyclus van 26 tot 28 dagen. Ervan uitgaande dat je een eisprong krijgt volgens het boekje is dit op dag 16 tot 18. Tien dagen na de bevruchting zit je al op dag 26 van je cyclus. Ik denk dus dat het een verkooptrucje is. Dag 26 is meestal 1 dag voor de verwachte menstruatie.
Ik zou testen als je één of meerdere dagen overtijd bent. Hoe eerder je test hoe onbetrouwbaarder. Je bent dan gefrustreerd omdat de test misschien negatief is of je hebt voor niets geld uitgegeven aan een test. Ik weet hoe moeilijk het is om te moeten wachten maar je hebt dan de meeste zekerheid dat een test klopt.
 
Hoi! Dit is echt geen verkooptrucje. Die testen kunnen inderdaad al 10 dagen na je bevruchting gebruikt worden. Echter niet iedereen maakt dan al voldoende hcg aan om te kunnen testen. Dit test reageert namelijk pas vanaf een bepaalde waarde hcg in je urine.  Dus   bij vroeg testen loop je  het risico dat je wel zwanger bent, maar de test dit nog niet aangeeft. Positief is echt  wel positief.
Hou alleen altijd in gedachten dat hoe vroeger je in de zwangerschap bent, hoe groter de kans is dat het nog mis kan gaan.
 
Terug
Bovenaan