zwangerschapsuitkering van Uwv

Ik krijg straks een zwangerschapsuitkering van het uwv maar betalen die wekelijks?
Ik krijg nu wekelijks mijn loon van het uitzendbureau en om dan in 1 keer over te gaan op maandelijks is wel een hele grote stap.
Hopelijk hebben jullie wat antwoorden

hoi,

als het goed is wordt een zwangerschapsuitkering van het uwv per MAAND uitbetaald

als je twijfelt kun je het navragen bij het uitzendbureau of even bellen met het uwv

succes

groetjes moekje

Hoi.
UWV betaalt volgens mij ook altijd per maand hoor, Omdat de meeste mensen natuurlijk gewoon maandelijks uitbetaald krijgen, denk ik niet dat ze per week gaan uitbetalen..
Gr. Anne-Marie

Het wordt per 4 weken uitbetaald. Ik krijg als het goed is eind mei mijn eerste geld gestort. Veel te laat hoor, maar het gaat vaak mis bij UWV, dus houd daar rekening mee!!

groetjes Mariska
39 weken en 6 dagen

Hoi,

Ik werk ook via een uitzendburo en krijg eindelijk geld van het uwv. en dan wekelijks maar moet je er wel bij zeggen dat het verschilt in welke sector je werkt.
Bij mij duurde het bijna 2 maanden voor ik geld kreeg van het uwv en telkens hadden ze een andere reden. Nou is mijn verlof 2 weken geleden ingegaan maar krijg gewoon netjes wekelijks mijn geld. Waar ik overigens niet op had gerekend maar vind het wel prettig dat ik die overstap van wekelijks geld naar maandelijks nog niet hoef te maken. Zeker nu alles nog zo veel kost omdat je alle laatste dingen nog aan schaft.

Frieda

Hoi!

Ik krijg de uitbetaling van het uwv maandelijks,maar weet niet of je het ook wekelijks kan krijgen?
Ik ben gewend aan maandelijks dus voor mij geen probleem,alleen moet je goed in de gaten houden of je het wel op tijd krijgt en of het bedrag wat je ontvangt wel klopt;dat was bij mij namelijk al mis gegeaan,gelukkig heb ik een vriend die in dit wereldje thuis is dus hij houdt het goed voor mij in de gaten.
Als ik jou was zou ik gewoon even bellen en je vragen stellen,daar zijn ze toch ook voor??

Succes ermee!Swinnie

Hoi,

Ik werk niet voor maar bij een uitzendbureau (ik ben er een van....) We hebben helaas regelmatig discussies over de uitbetaling van onze voormalig employees. De intercedenten klagen steen en been dat ze mensen aan hun bureau krijgen waar het uwv het niet netjes heeft geregeld helaas. Ik ben bij het uwv op bezoek geweest en daar hebben we een rondleiding gekregen en info over het interne reilen en zeilen. Blijken die lui mega werkachterstanden te hebben als gevolg van een nieuw computersysteem waardoor ze vaak niet optijd uit kunnen betalen. Dus...wat is nu de moraal van mijn verhaal. Zorg dat je er straks bovenop zit want een achterstand van 7 weken is heel normaal daar. Ze zeggen zelf letterlijk dat wie het meeste belt het eerste zijn geld krijgt. Irritant maar waar. Ik hoop dat het bij jou wat sneller gaat.

gr.Ing

in principe betaald het uwv zowel per week, 4 weken als per maand uit.
Elke afdeling heeft namelijk zijn betaaltermijn.
Voor de ziektewet (en dus ook WAZO) is het per week, de WW betaald per 4 weken en de WAO per maand.
En met 4 weken gaat er volgens mij altijd een betaling uit tenzij er iets is waardoor dat niet mogelijk is.
En daarvoor moet je ook bij het uitzendbureau navragen om zosnel mogelijk alles op te sturen, daar stagneert het namelijk vaak op dat er geen loongegevens aangeleverd worden.

Terug
Bovenaan