Zwangerschapsuitkering

<p>Dag dames,</p><p>Ik zit met een klein (financieel) dilemma:</p><p>Lang verhaal kort:</p><p>Sinds begin augustus is mijn verlof begonnen. Ik werk in het onderwijs en per 31 juli zijn de contractuitbreidingen weer af gegaan en krijg ik loon volgens het vaste contract. </p><p>De officiële WAZO-uitkering is echter gebaseerd op loon van augustus tot een jaar terug. Dit is dus veel hoger(+- 300 euro) dan het loon op contract wat ik nu uitbetaald krijg door werk.</p><p>Al even contact gehad met UWV, maar die zeggen dat er geen  aanvraag voor WAZO bij hun bekend is..</p><p>Nu heb ik al mijn baas gemaild, maar tot op heden geen antwoord!</p><p> </p><p>Wat zal ik doen? Toch aandringen op uitbetaling van de uitkering of het zo laten voor deze paar maand...bezorgt wel wat onnodige stress...</p><p> </p>

Bezorgd je indd wel stress  maar als het iets is waar je recht op hebt en als het nu om.een paar  10tjes ging maar van die 300 euro een paar maanden kun je leuke dingen doen?
Maar je moet het zelf weten natuurlijk

Ik zou het zeker bij je werkgever navragen, je hebt gewoon recht op de wazo-uitkering. Jouw werkgever dient dat voor je aan te vragen. Wanneer deze dat niet doet, zou ik zelf nog even bellen met UWV. Je kunt dan aangeven dat de werkgever dit niet doet en je deze zelf wilt aanvragen. Succes!

Ik weet niet precies of jij recht hebt op meer loon. In principe betaald jouw werkgever jouw loon door en krijgen zij de uitkering van het UWV. Of jij dan recht hebt op het hogere bedrag zou ik even navragen bij het UWV.
Zelf kreeg ik ook al bericht dat mijn werkgever geen wazo heeft aangevraagd. Heb hierover ook contact gehad met UWV en die man had echt zoiets van waar maak je je druk om, aangezien je werkgever jou salaris toch iedere maand dient over te maken.

[quote quote=10240302]Ik weet niet precies of jij recht hebt op meer loon. In principe betaald jouw werkgever jouw loon door en krijgen zij de uitkering van het UWV. Of jij dan recht hebt op het hogere bedrag zou ik even navragen bij het UWV. Zelf kreeg ik ook al bericht dat mijn werkgever geen wazo heeft aangevraagd. Heb hierover ook contact gehad met UWV en die man had echt zoiets van waar maak je je druk om, aangezien je werkgever jou salaris toch iedere maand dient over te maken.[/quote]
Bij wet wordt je niet doorbetaald in loon(loondoorbetaling), maar krijg je een uitkering omdat je sowieso niet mag werken. Je hebt in feite dus recht op de uitkering. En in mijn geval is deze hoger dan het loon wat ik krijg..wat dus in feite betekent dat ze een deel(€300) in eigen zak steken, want dat krijgen ze van het UWV als het goed is...
Het gaat me meer om het principe ook...

Terug
Bovenaan