Zwangerschapsuitslag?

Hoi Allemaal,

Ik heb eventjes een vraagje.
Ik ben nu 20 weken en 4 dagen zwanger van ons eerste kindje.
Heb sinds een week veel last van jeuk op mn buik, vaak tegen eind van de middag aan(dus nu) tot de volgende ochtend na het douchen.
Er komen ook allemaal rode bultjes. Nu heb ik dit ook op mijn onderbenen en onderarmen.

Kan dit door de zwangerschap komen? Heb normaal wel gevoelige huid, maar nog nooit dit gehad.
Wat kan ik hieraan doen om het te verzachten.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Liefs Bloemetje.

volgens mij is hier kort geleden ook een topic over geweest, onder kopje jeuk geloof ik. daar kwamen meerdere reacties op dat het door verminderd leverfunctioneren zou kunnen komen, soort galbulten. Misschien ff de topic terugzoeken? Stonden namelijk heel handige tips in!!
Sterkte ermee, groejtes mira

Hoi Reasa,
Ik smeer af en toe die creme, maar eigenlijk pas vanaf de jeuk kwam dus daar komt het denk ik niet van. Ga eens even kijken of ik dat topic nog kan vinden.

Liefs

He Bloemetje,

Waar mamamira het over heeft heet volgens mij zwangerschapscholestase. Omdat je lever anders werkt in je zwangerschap  kan  de samenstelling van je gal veranderen. Daar kun je jeuk van krijgen en een soort uitslag die jij ook omschrijft. Ik zou even contact opnemen met je VK.

Succes

Hoi hoi,

Ik heb een tijdje terug precies het zelfde gehad. Uitslag op buik onderarmen en benen. En enorme jeuk! Ben meteen gestopt met smeren van zwitsal. Dit hielpt al wat, mijn verloskundige raadde aan om alleen nog katoen te dragen en te smeren met balneum jeukverlichtende creme. Dit hielp heel goed. Was er zo vanaf. Dit kan je bij de betere drogist kopen en is veilig tijdens de zwangerschap.

Heel veel succes ermee!

groetjes

Hoi,

Lif,
Dank je wel voor je berichtje.
Andere topic heb ik ook eventjes gelezen.
En ga zo naar de ha. Loop bij gyn onder controle, maar voor deze dingen moet ik dus naar ha. Weet ik dat ook gelijk weer.

x

He hallo,

Ja klopt ja, ik moest ook bij de huisarts langs. Die wist natuurlijk helemaal niet hoe of wat. Hij wilde meteen mijn bloed controleren op vanalles en nogwat. Daar kwam helemaal niets uit.

Ik ben benieuwd hoe het bij jou afloopt. Laat je even weten wat de huisarts zei?

liefs liff

Terug
Bovenaan