zwangerschapsvergiftiging 3

Om nog even terug te komen op zwangerschapsvergiftiging..
Het is namelijk zo dat ik eigelijk al constant ziek ben mn gehele zwangerschap...over twee dagen ben ik alweer 31 weken zwanger...
Maar ik heb bijvoorbeeld klachten gehad van zwart voor mn ogen worden, handen tintelen, misselijk, overgeven...constant moe moe en nog eens moe...en flink pijn in mn ribben wat zelfs krampen veroorzaakte waardoor ik alles bij elkaar gilde...dit laatste zei de verloskundige dat het niet iets verloskundigs is...en de huisarts weet er ook geen raad mee... bovendien een constante pijn in mn rug bij mn schouderbladen..ook dit is krampachtig...en heel veel last van bandenpijn...maar mn verloskunde kijkt mn bloeddruk na en het hoogste wat ik gehad heb ik 117/73 dat is dus een hele normale bloeddruk en een ijzergehalte van 7,6 dus is ook goed...
maar mn urine word niet nagekeken op eiwit... zo vreemd...ben nu in drie dagen tijd 1,5 kilo aangekomen...in mn gehele zwangerschap een totaal van bijna 18 kilo en ik moet nog 9 weken !!! dus lijkt mij een hoop kilo's...en ga nu vocht vasthouden ineens...merk ik aan mn vingers en enkels....dus misschien is het een realistische angst dat ik het misschien toch heb...
tevens ook veel last van kortademigheid en hartkloppingen... nee zwanger zijn is geen pretje voor me...ik hoop echt dat die kleine gezond ter wereld komt... en blijf onzeker... is dit gegrond? of maak ik me druk om niks?
Verder een pretecho laten maken en de baby was onwijs gezond en woog al 1500 gram...en alles gaat goed...
 
wat een rampverhalen, niet echt een stralende zwangerschap zo te horen. Nog maar 9 weekjes! Ik weet niets van zwangerschapsvergiftiging maar volgens mij kan je het vochtvasthouden wel tegengaan met vitamine B6. Dit zit weer in vette vis en in walnoten dus dat is nog lekker ook.
beterschap met de rest van de zwangerschap!
 
Klinkt niet echt fijn nee. Sterkte daarmee.
Ik kan me trouwens wel voorstellen dat in elk geval je kortademigheid (een niet ongebruikelijke zwangerschapskwaal) ook wat met je 18 kg extra gewicht te maken heeft. Je hebt nogal wat extra mee te tillen, plus dat de baby ongetwijfeld af en toe ook je longen wat in elkaar duwt (ik loop ook af en toe te puffen met nu zo'n 10 kg erbij, bij 28 weken). Dat lijkt me daarmee niet iets van zwangerschapsvergiftiging. Verder weet ik daar te weinig van af om er iets over te kunnen zeggen.

Als je heel veel twijfelt, kun je toch alsnog vragen of ze je urine op eiwit checken?

Veel sterkte met de laatste loodjes (nou ja... 'jes'...)!
 
Hoi,
Ik zou inderdaad vragen of ze je op eiwitten willen controleren. Volgende bezoek aan de v.k. gewoon ongevraagd ochtendurine meenemen en vragen of ze er even een stick in willen stoppen. Zo gepiept voor haar. Ik heb nl. wel zwangerschapsvergiftiging gehad en had dezelfde symtomen. Hield vreselijk veel vocht vast, plaste bijna niet meer. Maar de vk. zag geen reden tot paniek. ivm. een stuitligging moest ik naar een gyn. en die man schrok gewoon van me. Heeft mij gelijk opgenomen en 2 dagen later is mijn kindje gehaald. Dus beter een keer te veel zeuren om een urinetest dan halsoverkop naar het ziekenhuis. Kom op voor je recht zou ik zeggen!
Succes M.
 
Terug
Bovenaan