Zwangerschapsvergiftiging??? Ben bang,..

Hoi allemaal,

Vandaag naar de verloskundige geweest.
Verhoogde bloeddruk en misschien teveel eiwitten.
Morgen meteen naar de gynocoloog. ben vreselijk onrustig hierdoor en bang hoe het nu verder gaat. Weet iemand uit eigen ervaring wat de gyn gaat doen en hoe het verder gaat.

Is het nodig om bang te zijn?
Mama Natas 38wk + 5

Hoi,

Ik hoop het niet voor je meid.
Ik heb geen verstand van zwangerschapsvergifteging maar ben wel onder controle bij een gyneacoloog.
Als ik bij de g.c ga dan word mijn urine gestest en mijn bloeddruk gemeten.
Daarna word er een echo gemaakt en flink aan de buik gevoeld.
Verder doet ze niet veel meer  als   het een en het ander uitleggen.
Het is hetzelfde als een verloskundige alleen wat meer geleerd en je krijgt een echo en dat is bij de v.k niet.
Maar dat is bij gewonen controles, wat ze morgen bij jou gaat doen echt geen idee.Ze leggen je wel altijd eerst van te voren alles uit ze beginnen nooit zomaar ergens aan.Komt goed meid, laat het op je afkomen, je bent daar in goede handen.
IK wens jou en je man./vriend morgen heel veel succes!!

Groetjes Yocha (38wk)

Hoi,
Hier iemand met beginnende zwangerschapsvergiftiging. Maar al drie weken blijft het stabiel en mag ik telkens lekker naar huis.
Ik was al in het ZH. Telkens krijg ik een echo, maar dat was al.... het enige nu is dat ze elke week bloed en urine contoleren.
Veel succes er mee en probeer jezelf niet al te gek te maken.
Gr Tanja

Jeetje meid,

Heb zelf geen ervaring hiermee dus kan je ook niets hierover vertellen.

Wil je wel veel sterkte wensen en hopelijk valt het nog mee.

Denk morgen aan je.

Liefs mamabinck.

Hoi Nataz,

Ik heb er helaas wel ervaring mee,tijdens mn vorige zwangerschap!!
Het begon met veel vocht vasthouden,en daar kwamen een hoge bloeddruk en eiwitten in de urine bij.
Ben toen ook gelijk naar het zh gestuurd,eenmaal daar aangekomen gelijk aan de ctg is dat?? Zo'n band om je buik,om het hartje in de gaten te houden van de baby,en om het half uur bloeddruk op meten!
Ik was toen 40 weken zwanger,dus geen reden,om mij toen langer door te laten lopen,er is toen ook besloten,om mij in te leiden,dat gebeurde 2 dagen later.
Nou dat heb ik geweten hoor,ik kreeg een veter ingebracht met één of andere gel,en ons mannetje was er toen ook zo.

Ze houden je heel goed in de gaten hoor,en als ze denken dat het beter voor jou en de baby is,zullen ze wel gaan inleiden.

Nou heel veel sterkte meis!!!

liefs,Ingrid

Vorige week donderdag was mijn bloeddruk ook te hoog en moest ik zaterdag terug komen voor een extra bloeddrukmeting. Was het dan nog te hoog dan kon dit ook wijzen op zwangersch.vergiftiging en dan moest ik blijven in het ziekenhuis om later ingeleid te worden. Bij mij was de bloeddruk gelukkig of jammer genoeg gezakt. Ik hoefde niet te blijven maar werd ook niet ingeleid. Vandaag weer naar de VK, ben nenieuwd hoe nu de bloeddruk is.... Misschien toen eenmalige actie van mij. Misschien ook bij jou?

Monique (40,1)

Hoi,

Toen bij mij de bloeddruk op kroop hebben ze de urine en het bloed gecontroleerd. Ook is eer een echo en een ctg gemaakt om te kijken naar het kindje en haar conditie.  Toen er ook nog weeën bij kwamen (met 35,3 weken zwangerschap) ben ik opgenomen voor 4 dagen. Ik ben binnen een week na het oplopen van de bloeddruk (uit zichzelf begonnen) bevallen.

Groetjes, Cathy (juni2006-mama)

Hoi Nataz,

Hier een moeder met recente ervaring met zwangerschapsvergiftiging (pre eclampsie)
Ik ben namelijk 5 oktber bevallen van een gezonde dochter Nova na 10 dagen ziekenhuisopname ivm zwangerschapsvergiftiging.

Ik had ook een hoge bloeddruk bij de vk en ben direct doorgetuurd naar de gyn. Daar werd geconstateerd dat ik een afwijkend bloedbeeld had en eiwit in de urine en ik mocht toen ook gelijk blijven. Ik was toen precies 37 weken zwanger. Ik ben nog niet meteen ingeleid omdat eerst de bloeddruk onder controle moest zijn en ik ook goed inleidbaar moest zijn (baarmoedermond e.d).

Gelukkig ben jij al 38,5 weken, dus als er sprake is van zwangerschapsvergifting, wordt jij hoogst waarchijnlijk gewoon snel ingeleid. Ik zal mij dus maar niet al te druk maken en wie weet ben je nu wel snel mama. Neem voor de zekerheid een tas mee in de auto, mocht je morgen moeten blijven...............???? Ik had namelijk nog niets ingepakt!!??

Succes morgen en tot snel,
Groetjes Vera

Terug
Bovenaan