zwangerschapsvergiftiging bij 1e

A

Anoniem

Guest
ik heb tijdens mijn eerste zwangerschap een ernstige vorm van zwangerschapsvergiftiging gehad... alles is uiteindelijk goed gekomen.. maar nu probeer ik zwanger te worden van een andere man dan de 1e... (ben dus gescheiden)
heeft iemand dit ook gehad en hoe is de tweede zwangerschap verlopen??

Hoi

Ik heb alleen ervaring met een tweede kind van dezelfde man. Ik heb een zwangerschapsvergiftiging gehad tijdens mijn eerste zwangerschap, dat begon met 29/30 weken en met veel pijn en moeite heb ik het uit kunnen zingen tot precies 36 weken. Tijdens mijn tweede zwangerschap had ik er weer 1, die begon later, met 33 weken en die verliep minder zwaar waardoor mijn jongste zoon gewoon met 37 weken geboren kon worden. Tegen mij zeiden ze toen na de 1e: de kans op nog een vergiftiging is klein bij een tweede, behalve als je een andere man hebt, dan is de kans weer net zo groot als anders.
Informeer anders bij de verloskundige van toen of je gyn. van destijds. Dan hoef je je ook niet onnodig zenuwachtig te maken vooraf.

hai

ja idd dat hebben ze bij mij ook gezegd dat de kans dan weeer net zo is.. en dat is bij mij dus het geval... ik heb een andere man!!!
de dokter weet er van en ook dat ik zwanger wil worden.. zodra ik het ben moet ik contact met hem opemen en dan wordt ik verwezen naar het ziekenhuis..
ik vind het echt heel erg eng hoor. ben ver geweest toen...
en hoe is het verder bij jou gegaan die tweede keer?? wel anders dan 1e keer? je weet ook wat er kan gebeuren he? dus kan je je er op instellen.....

Terug
Bovenaan