Zwangerschapsvergiftiging?

Even een Vraagje, heb weer iets teveel op google zitten te zoeken en zit mezelf nu een beetje op te eten...

Ik heb heel erg last van me rib (gekneusde tussen ribspier) door de hoge ligging van de baby, ben de afgelopen week weer misselijk (28 weken zwanger), me urine is af en toe troebel(zouden dat eiwitten in de urine kunnen zijn), af en toe hoofdpijn en soms duizelig (zo'n zuurstofgebrek gevoel). Dit zijn allemaal symptomen van zwangerschapsvergiftiging... alleen staat er overal heel duidelijk dat je dan ook een hoge bloeddruk moet hebben, nu ben ik 1,5 week geleden op controle geweest en was mijn bloeddruk normaal; 120/60...

Ik weet nu niet zo goed of ik de vk moet bellen? of het nog even aan moet kijken... Hebben jullie ervaringen met zwangerschapsvergiftiging...Hoe zat dat bij jullie??

Ik voel me niet ziek ofzo....

Alvast thanks! Liefs
 
Morgen even je verloskundige bellen, zij kan je alles vertellen en inschatten of het nodig is dat je urine nog eens extra gecontroleerd wordt.
 
Hoi!

Als je het niet vertrouwt gewoon je VK bellen. Als je urine inlevert kunnen ze aan de hand van een stripje vrij snel zien of er eiwit in je urine zit. Maar wees gerust; al je symptomen kunnen vaker voorkomen in een zwangerschap, zonder dat er wat aan de hand is.

 
Ik had bij mijn eerste een zangerschapsvergiftiging op het eind, en had dus nergens last van. Kwam bij de vk en die schok zich wild van mijn bloeddruk. Urine getest, en ja hoor! Maar mijn plasje was keurig helder. Dus dat zegt ook niet alles. De hoge bloeddruk is wel de belangrijkste eigenschap hoor! Maak je niet al te ongerust, maar bel gewoon even. Neem vast een plasje mee. Anders moet je daar ter plekke plassen, en dat lukt dan natuurlijk niet! :)

Succes!
 
ik zou even urine weg brengen naar doc kan ook goeie blaas ontsteking zijn.

zou niet gelijk uit gaan van zwangerschaps vergif. . .

hoofdpijn kan ook met suiker / ijzer te maken hebben. en je kan idd altijd even de vk bellen.
 
60 onderdruk is volgens mij juist aan de lage kant. Mijn bloeddruk is rond de 99/54. Daardoor heb ik ook veel last van hoofdpijn en duizeligheid. De momenten dat ik mij het slechts voel is de druk waarschijnlijk nog lager. Bijvoorbeeld door warmte of stress. Ben er 2 weken geleden door flauw gevallen in het winkelcentrum.
 
Hmmm,,

@chade,, heb altijd te lage bloeddruk gehad, ook in het verleden veel last van gehad met flauwvallen,etc. Heb in het verleden ook medicijnen geslikt tegen kalium tekort... Dus een hoge bloeddruk zal ik ook niet snel krijgen,, dat maakt het ook zo lastig. Omdat ik wel andere symptomen heb... Maar blaasontsteking zou indd ook kunnen...

Ik ga morgen even bellen met de vk...

Thanks voor alle adviezen :)
 
Terug
Bovenaan