zwangerschapsverklaring

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

ik ben nu ruim 3 maanden zwanger en het wordt nu tijd om het iedereen te gaan vertellen. Op mijn werk is het enorm druk en gestress, dat ik het steeds moeilijker vind om te vertellen. Maar is het nu zo dat je een zwangerschapsverklaring nodig hebt? En krijg je die van je verloskundige? Misschien domme vraag, maar heb hier nog niet zoveel ervaring mee, ben nog jong en het is ons eerste kindje.

Groetjes Bella

Hoi Bella,

Je kunt het ook vertellen zonder die zwangerschapsverklaring hoor! Die verklaring hebben ze op je werk nodig zodat ze van de UWV (zo heet die instantie geloof ik) geld krijgen om je vervanging te betalen. Het is dus niet alsof ze dat uit eigen zak moeten betalen - dus voel je maar niet te schuldig hoor!

De volgende week dat je naar de verloskundige gaat, kun je gewoon om die werkgeversverklaring vragen, en die geef je dan aan je werkgever (bij Personeelszaken, als je bij een groter bedrijf werkt). Ik heb vandaag die verklaring gekregen, en ik ben nu dik 17 weken zwanger. Ik heb het dus al een paar weken geleden verteld.

Succes ermee!
~Hilde

Terug
Bovenaan