zwangerschapsverlof in (warme) buitenland?

Hallo allemaal,

In Oktober verwachten wij ons eerste kindje. Mijn vriend en ik zijn allebei zelfstandige, dus qua werk kunnen we het wel zo regelen dat mijn vriend tijdens mijn zwangerschapsverlof ook vrij kan nemen.

Misschien dat ik tegen die tijd helemaal niet het land uit wil, maar we overwegen nu om de eerste paar maanden in het buitenland door te brengen; wellicht Australie. Het lijkt me veel fijner om de eerste maanden door in een warm land dan hier in dit klimaat. Natuurlijk besef ik me wel dat de kraamtijd geen vakantie is en dat er van reizen waarschijnlijk niet zoveel zal komen, maar ik zit liever op het platteland in een warm land dan 3 maanden op 2 hoog in de stad.

Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere stellen die dit ook hebben gedaan na de bevalling! Op internet kan ik hierover weinig informatie vinden, maar misschien heeft iemand tips, ervaringen of verwijzingen waar ik wat mee kan.

Ben heel benieuwd!
 
Het laatste wat ik wilde na de bevalling was op pad met een kleine. En afgezien daarvan, een kleintje is de eerste maanden erg intensief met nachtvoedingen en zo. Zie je jezelf echt zo'n lange vlucht ondernemen met een kleintje dat nog geen ritme heeft? En wat als je een baby hebt die veel huilt? Dat weet je niet van tevoren. De meeste kindjes zijn in het begin erg gevoelig voor veranderingen, dan is reizen misschien niet zo fijn. Nou ja, zelf dus niet zoiets ondernomen met baby maar ik denk dat het nog al een onderneming is dus ik zou er zeker erg goed over nadenken.
succes
 
Je bent een ondernemend type! Als zoiets bij jullie past, is het wel te overwegen, maar ik moet er niet aan denken! ;) Wel zijn wij overigens toen Jelte 3 maanden oud was twee weken op (vlieg)vakantie geweest, wat heel goed bevallen is.
Waar je denk ik op moet letten:
- goede medische zorg in de buurt
- goede hygiene en comfort mbt (borst) voeding
- ENORM veel bagage moet meekunnen
(denk aan: babybadje, aankleedkussen, stapels kleding, hydrofielluiers, beddegoed(spugen), autostoeltje, kinderwagen, box/speelkleed/wipstoeltje, bedje/wieg, borstvoeding (megaveel anti-lek- borstkompressen en schone shirts voor jezelf)/kolf/voedingsspullen (je kunt een baby niet zomaar van merk flesvoeding veranderen))

Nouja, en nog veel meer waarschijnlijk.
Zelf heb ik gewoon heel erg genoten van alle visite en belangstelling en de rol van opa en oma. Maar ik kan me indenken dat dat niet voor iedereen geldt. Daarnaast had ik enorm veel behoefte aan informatie, oa consultatiebureau en vriendinnen als steun en toeverlaat als het even niet liep zoals gepland of als Jelte ziek werd.

Met een kind wat 3 of 6 maanden oud is zou ik het veel meer zien zitten om ver weg te gaan. Maar ik kan best soms met afgunst kijken naar diegenen die van die ondernemende plannen hebben zoals jij. En jullie komen er daar vast ook wel uit samen.
 
Hoi
Een vriendin van mij heeft dit ook gedaan. Althans na 8 weken is ze samen met man en baby voor 6 weken naar Australie vertrokken. Daar hebben ze een camper gehuurd en daarmee hebben ze rondgetrokken. Onderweg in het vliegtuig slaapt de kleine in een babynet (wel tijdig reserveren) en je mag de kinderwagen mee nemen tot aan de gate. bij aankomst krijg je hem ook weer terug aan de gate.
Zij heeft juist ervaren dat je met zo weinig toe kan.
Ze had een goede draagdoek gekocht, de kinderwagen dus mee genomen en in de reiswieg sliep de kleine 's nachts. Daar lokaal een emmer gekocht als een soort van tummytub en verder gewoon mee onder de douche ( deed ik overigens thuis ook meestal).
Een paar stel kleertjes ( wassen en zo droog) en toen ze een maat groter nodig had gewoon in australie gekocht. Luiers etc hebben ze daar ook en speelgoed is nog niet veel nodig. En verder gaf ze borstvoeding, dus dat had ze altijd bij zich. Voor evt info en vragen ging ze naar een internet cafe.
Ze zijn wel pas na 8 weken gegaan omdat dan de 1e inenting gegeven was. Verder bewust naar een land met goede voorzieningen, niet naar de out-back getrokken en een goede reisverzekering afgesloten. Zij en haar man hebben het als geweldig ervaren.
Het is maar net wat je durft.
Succes met je beslissing
 
hi,
je wilt de kraamtijd door brengen in een ander land?
dat betekend dat je daar ook wil bevallen?
of na de bevalling wilt gaan reizen?

ga je daar bevallen,hebben ze daar dan kraamzorg?

je zal moeten informeren naar
inentingen en/ of dat ze deze daar moeten krijgen
medische zorg
voedingen(geef je borstvoeding, maar wat als het niet lukt) ze hebben daar andere poedermelk dan hier.
(op zich niet erg,maar het is wel wennen voor de baby)
paspoorten.

heb je daar bekenden/familie wonen,die jullie evt kunnen helpen,mocht het nodig zijn.

het is jullie kind, maar voor de familie hier in nederland wel jammer dat ze jullie prachtige baby weinig kunnen beethouden!

verder zou ik(ik absoluut niet ondernemend) zeggen doen!
waarom niet..
klinkt relaxed..
en babybadjes hoeven niet mee, een gootsteen of opblaas badjes voldoen ook.
een baby heeft nog niet veel nodig, en daar is ook alles te koop..
zou wel zorgen dat op je verblijf daar een wasmachine aanwezig is!
want 't is veel wassen met baby's...

succes
 
Wat wel echt SUPER BELANGRIJK is: Check je (reis)verzekering... Wat dekken ze wel en niet in het buitenland. Australië is niet een land dat zomaar de "on(der)verzekerde" helpt!
 
Terug
Bovenaan