zwangerschapsverlof

Hoi, even een vraagje. Kan een van jullie misschien zeggen wat de eerste dag van het verlof is als de bevalling op het werk is begonnen? Kindje is namelijk veel te vroeg geboren en weet weldat ik nu recht heb op 16 weken na die tijd, maar telt die dag van de bevalling (toen ik dus eerst nog op mijn werk was) mee als eerste dag of telt het vanaf de dag erna?
 
hoi!

die ene dag... kun je niet gewoon een maandag afspreken waarop je weer begint??
aangezien je je na je verlof ziek mag melden, is het wel te verdedigen om die ene dag dat je 'ziek' naar huis bent gegaan ook gewoon als ziekteverzuim te tellen, en niet voor je verlof.
ja toch??

ik weet nite of er regels voor zijn maar volgens mij moet je er met wat overleg met je werkgever wel uitkomen toch?

succes
ilse
 
Ik denk dat je verlof ingaat op het moment dat jou kindje geboren is.
Vanaf die dag moet je namelijk ook normaal gesproken je verlof tellen na je zwangerschap.
(dus de 10 of de 12 weken).
Veel geluk met je kindje.....

groetjes van Patricia
 
Ik werk als P&O adviseur en zal je het in het kort uitleggen.

Er wordt uitgegaan van een vermoedelijke bevallingsdatum in mijn geval 20 september. In totaal heeft iedereen in principe recht op 16 weken verlof. 4,5,6 weken voor en 10,11,12 weken na. Beval je eerder (maakt niet uit hoeveel eerder) dan gaat je bevallingsverlof in vanaf de vermoedelijke bevallingsdatum, beval je later dat wordt er vanaf die datum gerekend. Heb je gekozen voor 4 weken voor, maar je wordt eerder ziek of bevalt zelfs eerder, dan heb je niet meer recht op 12 weken na, maar recht op 10 weken na de vermoedelijke bevallingsdatum. Volg je me nog?

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben, als er nog vragen zijn, stel ze ik vind het fijn als ik iemand kan helpen.
 
Je hebt recht op 16 weken verlof. Als je vóór je eigenlijke zw.verlof bevalt, gaan de 16 weken vanaf de bevallingsdag in (en je kunt daar niet een ziektedag voor schrijven en het verlof daarmee later laten ingaan).
(Natasja: je hebt gelijk voor zover de bevalling ín het verlof valt. Je houdt overigens altijd recht op 16 weken, dus ook als je 5 weken voor je uitgerekende datum bevalt en oorspronkelijk 4 weken ervoor pas met verlof zou gaan (restant wordt dan dus niet 10, maar 11 weken).)

De personeelsafdeling van je bedrijf rekent dit ook allemaal uit, dus je zou ook even contact met hun op kunnen nemen wat volgens hun je eerste werkdag na je verlof is.

Maar tot die tijd: geniet lekker van je kindje!
 
Je bevallingsverlof begint de dag na je bevalling.
Je hebt inderdaad altijd recht op 16 weken. Als je ervoor kiest om 4 weken van te voren te stoppen en je raakt ziek voor dat je stopt gaat automatisch de 6 weken in. Dit houdt dan in dat je na je bevalling nog recht hebt op 10 weken.
Succes
 
Terug
Bovenaan