zwangerschapsverlof

A

Anoniem

Guest
ik ben wegens moeheid nu 2 weken eerder met zw verlof gegaan. ik zou al 6 weken van te voren stoppen, maar dat zijn er dus nu 8 geworden. dit houdt toch niet in dat dit al van mn verlof erna afgaat?
ik heb nu toch nog wel gewoon 10 weken na?
ik weet wel bijna zeker dat dat zo is, maar mn ma begon erover en nu twijfel ik.
wie weet t?

Hallo,

Of je stopt 4 weken ervoor en krijgt 12 weken erna. Of je stopt 6 weken ervoor en krijgt 10 weken erna. Stop je nog eerder vanwege een medische noodzaak dan gaat dat niet ten koste van die 10 weken.

Groetjes Nova

Hoi

Je hebt gewoon tien weken erna hoor. De eerste weken dat je nu thuis was, was ziekteverlof en dan gaat automatisch zes weken voor de uitgerekende datum het zwangerschapsverlof in en heb je dus tien weken na de bevalling.

Groetjes Jannie

Hoi hoi,

Je hebt recht op 16 weken verlof. Maximaal 6 van te voren en dan 10 erna. Of je stopt 4 weken van te voren met 12 weken erna.
Deze  2 weken zijn 2 ziekte weken of je kan ze ook opnemen als vakantiedagen. Maar het lijkt mij meer op ziekte. Maar goed dat moet je met je werkgever bespreken. Doet hij moeilijk kan je altijd nog fifty fifty doen. 1 Week ziek, 1 week vrij. Maar je hebt gewoon 10 weken na je bevalling.
Sterkte met alles!

Beatrijs

hoi hoi
je hebt je neem ik aan wel ziek gemeld he,als dit zo is dan heb je gewoon tien weken erna,maar heb je gezegt dat je eerder met zwangerschapsverlof wilt dan heb je dat niet .
dus meld je snel ziek als je dit nog niet gedaan hebt.
fijne zwangerschap nog en geniet ervan
liefs sil

Soory, maar ik weet niet of dat laatste berichje klopt hoor. Volgens
mij heb je altijd recht op 10 weken na de bevalling. Als je twijfelt,
neem dan even contact op met je verloskundige, zij zou het ook wel
weten denk ik. Succes!

Groetjes Marije

hoi hoi
ben ik weer ,bij mij is het toen namelijk wel zo gegaan mischien dat er ondertussen wat is veranderd want mijn dochter is 9jaar geleden geboren en nu werk ik niet meer.
ik hoop voor je dat je gewoon tien weken hebt.
liefs sil

Hoi Hoi,

Het zit zo

De 2 weken die je van te voren bent gestopt zijn gewoon ziekteweken ten gevolgen van de zwangerschap. Je baas moet je gewoon doorgeven aan het uwv en dan krijg je dit gewoon 100 % doorbetaald. Deze ziekteweken gaan over in je verlof   dat is   dan 16 weken.
Het maakt niet uit of dat je eerder bevalt want dan blijf je gewoon die 16 weken houden. Dus zeg dat je 3 weken te vroeg bevalt heb je gewoon 13 weken na de bevalling.
Het wordt anders als je later dan de uitgerekende datum bevalt. Dan wordt het 16 plus de tijd die overtijd loopt. Want je heb altijd recht op 10 weken na de bevalling.

Als het blijkt dat je na de bevalling nog niet 100 % bent dan blijft het uwv je gewoon doorbetalen. Dit doen ze maximaal 2 jaar.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes aafje moeder van cornelis-jan

ps ik heb hetzelfde meegemaakt als jou dus vandaar dat ik het weet.
 ps   ook nog fijne feestdagen en alvast een gelukkig gezond 2006 toegewenst

Terug
Bovenaan