Zwangerschapsverlof

A

Anoniem

Guest

Hoi,

Vraagje,

Ik heb 2 banen. 1 vaste en 1 freelance. Nu ga ik binnenkort bij mijn vaste wergever met zwangerschapsverlof. Kan ik mijn freelance baantje dan wel gewoon blijven doen als ik dat zou willen?

Aicha.

Ja hoor, volgens mij wel. een werkgever wordt in NL verplicht om 16 weken zwangerschapsverlof te geven, welke 6 tot 4 weken van te voren in gaat. Maar als je iegen baas bent of je werkt freelance, dan kun je het zelf bepalen.
Neem niet te veel hooi op je vork hoor...straks krijg je het nog druk genoeg met je beebje!!!
Succes, Patricia

Hoi Patricia,

Bedankt voor je antwoord.

Maar dat bedoel ik niet.

Ik HEB 2 banen. 1 vaste baan en daarnaast werk ik freelance. Als ik bij mijn vaste baan met zwangerschapsverlof ga (ik  ga ruim 3 maanden  voor de beval datum met zwangerschapsverlof)  en met mijn freelance baan ben ik van plan pas 1 maand met verlof te gaan. Dat kan en mag toch? Hiermee compromiteer ik mijn zwangerschapsverlof bij mijn vaste baan toch niet? Dat bedoel ik.

Aicha.

Drie maanden voor de uitgerekende datum ga je nog niet officieel met zwnagerschapsverlof. Het kan zijn dat je verlofdagen opneemt, maar je officiele verlof kan pas 6 tot 4 weken voor de uitgerekende datum ingaan.

Kun je trouwens niet navragen bij je werkgever of je tijdens je verlof wel freelance activiteiten mag blijven doen. Of informeer eens bij het UWV.

Miep

Terug
Bovenaan