zwangerschapsverlof

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi,
Hoe laten jullie je zwangerschapsverlof ingaan? Ik bedoel, werken jullie door tot  4 weken voor de bevalling of stoppen jullie al met 6 weken?
En nemen jullie daarna nog vakantie-uren op?
Ik   denk zelf dat ik doorwerk tot 5 weken vantevoren en daarna nog 2 weken extra verlof neem.
Maar twijfel wel.....
Groetjes, Nicole 24w3d

Haai,

Je hebt de keuze: doorwerken tot 6 of 4 weken voor je uitrekendatum!
Hiervoor heb je ook een verklaring van de verloskundige bij je werkgever moeten inleveren en daarbij kun je je keuze aangeven. (of die moet je nog inleveren)

Ik werk door tot 4 weken voor de uitrekendatum, ik moet nu nog 2 weken werken en dan zit 't erop! Lekker 4 weekjes verlof, ben ik straks ook wel aan toe.

Had ook nog wat vrije dagen tegoed, deze heb ik in de afgelopen weken af en toe opgenomen, hier en daar een daggie vrij. (ik werk fulltime)

Fijne zwangerschap nog!

Hoi,

Je mag van 4 wk tot 6 wk voor je uitgerekende datum met verlof gaan, dus je mag ook 5wk van te voren.
Ik zelf ben 6 wk van te voren met verlof gegaan voornamelijk omdat ik al voor de helft ziek was en daarom geen keuze had.

Gr. Mickey

Hoi

Ik heb gekozen om 4 wkn voor de uitgerekende datum mijn zwangerschapsverlof in te laten gaan, ik neem ook nog een week vakantie op. Dus stop 5 wkn van te voren.
Als mijn zwangerschapsverlof is afgelopen neem ik nog 3 wkn vakantie op.
Mocht ik later bevallen dan de uitgerekende datum, dan krijg ik die dagen er nog aangeplakt.
Mijn verlof/vakantie begint 29 januari en ik begin weer op 18 juni weer te werken.
Nog 9 weekjes werken. Ben nu lekker aan het aftellen.

Groetjes Carol

Ik zat in de verpleging en zou 6weken verlof opnemen.
Omdat ik daarna zou stoppen zou ik mijn vakantiedagen ervoor opmaken en zou daardoor 11 weken ervoor verlof hebben en 6 erna.
Ik was 25-3 uitgerekend en eind december kreeg ik te horen dat ik niet meer mocht werken(mocht niet lang meer staan)
Alles werd dus anders en na de kerst ben ik niet meer wezen werken.
Mijn hele planning viel dus in het water.

Terug
Bovenaan