zwangerschapsverlof

A

Anoniem

Guest
moet je zwangerschapsverlof dan aanvragen?? dat wist ik niet, ik dacht dat dat gewoon met je werkgever geregeld werd, hoe moet dat dan??
ik snap er niks van, ik werk op een kinderdagverblijf en mijn manager is weg, we zitten nu even zonder dus vandaar dat ik niks weet.

xxx jolanda

Hoi Jolanda,

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap gewoon aan mijn werkgever verteld dat ik zwanger was. Hij vraagt dan wanneer je verlof wilt en je moet van je vk een verklaring van zwangerschap krijgen en aan je werkgever geven. Hij geeft dat dan door aan de instantie die alle salarissen en vergoedingen voor verlof regelt. Dan krijg je van hen nog een keer papieren over je uitgerekende datum en wanneer je je verlof in wilt laten gaan en die stuur je op. En dan is het als het goed is geregeld!

Geen zorgen over maken, komt allemaal goed!

Eveline

Hoi Jolanda.
Je moet een zwangerschapsuitkering aanvragen bij het UWV, of eigenlijk je werkgever. Jij moet doorgeven wanneer je bent uitgerekend, hoeveel weken je van te voren met verlof gaat, en je werkgever vraagt de uitkering dan aan. Het kan zijn dat je werkgever de uitkering ontvangt en jou je salaris gewoon doorbetaald (zo gaat dat bij ons), maar je kan ook de uitkering rechtstreeks van het UWV krijgen..
Geef op tijd aan bij je werkgever wanneer je met verlof gaat, en dan regelt hij het verder.
Succes en groetjes Anne-Marie (vandaag de laatste dag gewerk, en nu ook heerlijk verlof!!!)

Terug
Bovenaan