Zwangerschapsverlof

Hoi hoi,

Zijn ze bij jullie op het werk ook al zo bezig met het plannen van jullie verlof?
Ik en nog een collega( in maart uitgerekend) zijn zwanger dus wij overlappen zo'n 8 a 10 weken. En we zijn met een team van 4!!!! dus er moet wel wat geregeld worden dat snappen jullie wel zeker.

Ik vind het alleen erg lastig om nu zover vooruit te moeten kijken want ik wil 4 weken van te voren met verlof als ik mij zo goed blijf voelen, weet het nooit natuurlijk wat er nog kan gebeuren. Maar ze praten soms zo alsof je helemaal uitgerangeerd bent tzt. Store manager heeft niet zo'n geweldige zwangerschap/bevalling gehad.
Misschien vandaar dat ze zo reageert.
Bij mijn vorige zwangerschap heeft het ook goed gegaan tot het eind...ja toen ben ik wel aan het eind minder gaan werken(werkte toen full-time in een bloemenwinkel en nu gemid. 20uur in de week in een schoenen/kleding winkel) omdat ik mij zo goed voelde en te veel deed en het kindje niet genoeg groeide. Het is veel lichter werk nu, alleen meer trap lopen. Dus ga ik er toch een beetje van uit dat ik tot het eind blijf lopen. Nou ja we zien het wel hoe het gaat lopen. Als ik er nu aan denk dan vind ik het ook maar een beetje zeuren en proberen wat aan te praten....ja ik weet ook wel dat ze nieuwe roosters moet maken en overal aan moet denken maar het komt niet altijd even aardig over.
Zo heb ik ook even mijn hard gelucht, het gaat weer nergens over geloof ik.

Praat maar raak hoor Rianne, dat lucht in ieder geval lekker op!! Ik heb idd de keuze gemaakt dat als het goed gaat met me dat ik dan tot 4 weken van te voren ( eigenlijk 3 weken en 5 dagen ) met verlof ga. Mits ik me goed voel, ik werk in een bloemenzaak en je weet hoe dat gaat, kerst drukdruk!! We hebben een klein team met 4 mensen dus je word dan toch al snel gemist! Maar soms denk k is het wel zo slim om dat te doen. Bij mijn eerste ben ik 6 weken van te voren gestopt, toen werkte ik nog 36 a 40 uur. Nu werk ik nog 16 uur. Maar de eerste kwam drie weken te vroeg, ben ik als dat nu weer het geval is wel goed voorbereid en ben ik rustig genoeg. Want dat zou betekenen dat ik 4 dagen na mijn velof al lig te bevallen?!
Soms word je er zo moe van die twijfel!!

Ik kan me voorstellen dat je het niet altijd even aardig vind als ze zo bezig zijn er mee, maar van de andere kant, kun je straks lekker met verlof en ben je gewoon even helemaal weg van je werk! En als je het weer even helemaal gehad hebt dan kom je gewoon weer even hier je hart luchten!!!

Liefs Janne

ik werk full time op kantoor, alleen is het bij mij zo goed gepland !! haha

als ik de drie weken voor de uitgerekende datum vrij neem, valt bijna die hele periode in de kerstvakantie. dus dat is vast mooi opgelost.

en daarna is het ook niet zo'n probleem. voor de dringende zaken heb ik remote desk top, dus kan ik vanaf thuis werken. heerlijk.

@rianne
ik snap wel dat ze in de zaak een rooster moeten maken, maar je bent toch niet verplicht om dat nu al op te geven. een beetje geven en nemen hoor. ik kan me niet voorstellen dat de shopmanager nu al het rooster voor januari gaat maken. je niet laten ophaasten hoor.

x jessica

Hoi Rianne,

Je bent niet de enige hoor! Ik werk in een winkel en oo nog eens alleen met mannen. Mijn manager kan behoorlijk vervelend zijn, hij heeft het alleen zelf niet door.

Ik heb inmiddels wel al aangegeven dat ik 6 weken van tevoren wil stoppen. Ik zit dan net voor de kerst. Het idee dat ik met zo`n buik al moet werken met de drukke feestdagenperiode gaf voor mij de doorslag.

Momenteel werk ik 40 uur en heb me vandaag voor de 1ste keer ziekgemeld in mijn zwangerschap, heb elke dag krampen en steken in mijn buik, gisteren met de koopavond was het zo verschrikkelijk, heb de hele nacht pijn gehad.

Nu begon mijn manager meteen in de stress te schieten of ik nu al minder ging werken, zo`n grote buik heb ik toch niet, deze weken zou ik meer energie moeten hebben blablabla. Hij heeft zelf geen kinderen maar zit volgens mij van alles over zwanger zijn op te zoeken op internet. Krijg vaak rotte opmerkingen als ik aangeef dat ik even 5 minuten wil zitten: zwangerschap is toch geen ziekte, je bent toch niet gehandicapt. Het irriteert hem volgens mij dat zwangere vrouwen veel rechten hebben op het werk (waar ik allemaal op dit moment geen gebruik van maak). Hij zegt namelijk steeds: ik weet dat zwangere vrouwen een engeletje op hun schouders hebben op de werkplek.

Ik snap ook wel dat hij roosters moet maken en zich zorgen maakt om de bezetting, maar helaas heb ik geen glazen bol om te kijken hoe het in de toekomst verder gaat met de zwangerschap.

Jij toch ook niet? Ik dacht dat het bij mijn manager kwam om dat hij een man is, geen kinderen (of relatie) heeft en hij dus niet wist hoe het is. Maar begrijp uit jouw verhaal dat jouw store manager een vrouw is... Beetje raar dat ze dat nu dan al vraagt. Ik zou gewoon zeggen; ben er nog niet over uit en wettelijk gezien hoef ik op dit moment die beslissing nog niet te maken. Zodra ik er uit ben, ben jij de eerste die het weet.

(heb ik toevallig van de week tegen de HR afdeling gezegd, oh wat voelde ik me goed hahaha)

Liefs Milou

(excuses voor het lange en af en toe ego berichtje, denk dat ik vandaag aardig wat frustraties dwars heb zitten hihihi)

Ik ben druk in overleg met mijn leidinggevende over vervanging van ijn verlof. Ik heb een hele solistische functie en niet direct een collega waar ik taken aan kan overdragen. Dus zoeken we nu een vervanger. Alleen is dat dus nog niet zo makkelijkl

Sterkte jullie met verlof.

Terug
Bovenaan