Zwangerschapsverlof??????

Hallo Dames,

Ben ik vanmorgen in gesprek met mijn baas, gewoon gezellig een bakje koffie erbij even lekker keuvelen. Vraagt ze mij ineens, out of the blue, waneer ik denk met verlof te gaan?????? Proestend de koffie binnen gehouden en haar aan gekeken : $. Ik heb maar gestameld dat ik haar dat in januari laat weten. Hier was ik nog niet aan toe, dit komt wel heel snel zo'n vraag, Hebben jullie hem ook al gehad of uberhaupt over nagedacht. Ik vond negen maanden altijd een lange periode, maar met zulke vragen komt het wel heeeeeel snel dichterbij zeg.

Ben benieuwd wat jullie bevindingen hierover zijn en wat jullie doen.

Liefs tamara

Hoi Tamara,

Tja, negen maanden duren lang maar het is echt zo voorbij! Helemaal als je al geconfronteerd wordt met dit soort dingen!
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap gestopt met 6 weken. Nu is het een beetje anders want ben m'n eigen baas dusss, ik zie wel tot hoelang ik het volhou :)

Lfs, Natas

hoi,

ik heb toen ik mijn baas vertelde dat ik zwanger ben,het er gelijk over gehad.
ik stop 6 weken voor de uitgerekende datum (word wel eerder want ben zwanger van een tweeling)daarna me verlof plus 4 weken vakantie er achteraan! lekker lang vrij dus!

liefs zonnetje

Hey, Ja ik ben nu ook al aan het bespreken tot wanneer ik denk te blijven werken. Ik werk in de zorg dus dat zal zeker 6 weken van te voren worden. Maar helemaal aangeven hoe of wat kan natuurlijk niet. Maar ik ben er zelf ook al mee bezig. Het verlof is dichterbij dan het lijkt. groetjes chris

Hoi Tamara, ik had het al een beetje bedacht toen ik het mijn leidinggevende ging vertellen. Je kunt kiezen of je 4 of 6 weken voor je uitgerekende datum verlof opneemt. Je totaal is 16 weken, het is persoonlijk of je het zo lang mogelijk probeert en na je bevalling langer verlof hebt of omgekeerd. Mocht je ziek worden met zwangerschapsklachten dan heb je geen keuze en is het 6 weken.
Dan volgende vraag, kun je wellicht nog vakantie aansluitend opnemen, die blijft gewoon staan en het is vaak makkelijk om je vervanging wat langer te vragen. En als laatste; wil je ouderschapsverlof, parttime werken of je gewone uren weer werken. Ouderschapsverlof is wel gunstig: je bouwt dan nog pensioen op over je contractuele uren (je 'oude' uren) en bij ons hoef je dan niet een hogere eigen bijdrage voor de leaseauto te betalen, dit is bij parttime wel het geval. Je kunt hierover meer informatie vinden op de website van het ministerie van sociale zaken, even zoeken op ouderschapsverlof. http://home.szw.nl/index.cfm?fuseaction=app.document&link_id=72370
Je hoeft het op zich allemaal nu nog niet door te geven maar het is wel handig voor je werk om vervanging te gaan zoeken ;-)

Ik ga trouwens voor de 4 weken voor bevallingsdatum, waarschijnlijk + 2 weken vakantie en daarna 1 dag per week ouderschapsverlof voor zolang als mijn leidinggevende dit accepteert. En anders vraag ik het binnen de standaardregeling aan - max. de helft van je wekelijkse arbeidsduur verspreidt over een jaar - en doe ik aansluitend een nieuwe aanvraag want mijn totale recht is meer. De standaardregeling mag in principe niet geweigerd worden! Succes met nadenken ;-))

hoi,
ik heb net mijn vakantie aan moeten geven.ik heb uitgerekend dat ik dat begin september weer aan de slag zou moeten.ik heb ga proberen of ik nog 2 of het liefst 3 weken vrij kan krijgen.ze willen namelijk allemaal hier in september vrij.daarna neem ik nog 4x op donderdag een vakantie dag.zodat ik dus 16 uur werk.
bij ons is het ook meestal 6 weken voor.meestal red je het niet om tot 4 weken voor door te werken als je aan het bed staat ( zorg ).ben al lang blij dat ik nu nog werk.2x zware bekkeninstabiliteit gehad toen had ik geen keus.wordt dan 6 weken voor.die tijd heb je ook nodig.om alles achter je te laten,even aan het idee te wennen.thuis nog ff rommelen of net nog even dingen doen waar je niet aan toe kwam.
gr marjan

Terug
Bovenaan