zwangerschapsverlof

zo na bijna 2,5 maanden winter ww mag ik me op gaan maken om weer 10 weken 12weken te gaan werken na gelang het gaat natuurlijk ik heb zon gevoel dat die tijd heel snel gaat dadelijk en dan is het alweer mei en dan ben ik thuis tot eind augustus
zo onwerkelijk
mijn baas is er iets minder blij mee hihi ik ben namelijk projectleidster in de poets van een vakantiepark haah ben letterlijk het hele hoog seizoen eruit
zwaar tillen mocht ik al niet maar scheelt ik moet de ploegen aansturen en nu het park klaar maken voor de verhuur vanaf eind april welgeteld 1 week seizoen doe ik dus mee hihihi eigenlijk raar als je je dat bedenkt he dat we over 4 maanden allemaal als het goed is onze spruiten in de armen sluiten al voor mijn gevoel onwerkelijk snel wat de tijd gaat

groetjes

Ja absoluut onwerkelijk. Mijn verlof start 25 mei. over 15 weekjes dus.... Dat de tijd vliegt kun je wel zeggen.
Ik zit nu 15 weken bij huis in de ziektewet en hoop voordat mn verlof start nog weer aan het werk te kunnen, maar heb hier geen zekerheid in. Is afhankelijk van de pijn, en het flauwvallen.
Dacht van et laatste dat dit weg was, maar helaas afgelopen zondag vanuit et niets zomaar weer even van de wereld geweest. Voel me vandaag goed maar gisteren veel pijn gehad, en zolang dat nog zo fluctueert is werken gewoon geen optie. Helaas want mis mn mensjes... en de afleiding...

Moet er sterk rekening mee houden dat ze straks mn contract niet gaan verlengen, en dat ik na de bevalling kan gaan solliciteren. zodat ik hopelijk vanaf september met een schone lei weer aan et werk kan.
Maar vanmorgen in elk geval wel de opvang geregeld (althans, contract gesloten met een GOB, dus nu hopen dat ze een geschikte gastouder vinden)

Een bijzonder idee ja, maar het is wel zo :)
Mijn verlof begint 29 april, dat is 6 weken vantevoren (nu nog 10wk). Sinds de 13wk zwanger zit ik ziek thuis, begon met stressklachten en toen begon mijn bekken al op te spelen. Gelukkig zijn de stressklachten nu voorbij, maar de bekkeninstabiliteit is alleen maar erger geworden. Weet niet of ik voor mijn verlof nog aan de slag kan, het ligt er aan hoe mijn bekken het doet. Is wel saai, maar ik probeer er het beste van te maken. Het is tenslotte voor een goed doel he!
Ik heb een vast contract bij mijn baas, maar heb het er niet naar mijn zin. Ben dus van plan om tijdens mijn verlof hard te gaan solliciteren en dan hopelijk na het verlof een helemaal frise start te maken.
@Butterfly: Jou verlof begint laat, of niet? Is dat 4wk vantevoren? Als je voor je verlof nog niet (volledig) aan het werk bent, moet je verplicht 6wk vantevoren verlof nemen volgens mij... Daar heb ik tenminste ook rekening mee gehouden.

Tijd gaat idd zo snel. We zijn gewoon al over de helft!

Ben ook al aan het aftellen hoor. Moet nog tot 13 mei, maar dat is het zo. Met carnaval nog een weekje vakantie, dus dat is nog een week minder...........hahaha. Ik stop ook lekker 6 weken van te voren. Baas deed moeilijk, dat ik tot 4 weken wilde werken en dan daarvoor nog 1,5 week vakantie op wilde nemen. Had al 2 weken achter m'n verlof aangeplakt. Ik zeg dus: dan niet, dan ga ik 6 weken vooraf en 3,5 week achteraf. Was ie niet blij mee, maar hij kan er niks aan doen.
Hoef dus pas 3 oktober weer aan de slag.

@ Mickey: klopt idd. Als je voor je verlof in de ziektewet zit, dan moet je verplicht 6 weken van te voren met verlof.

oke dat wist ik niet.
Ik heb het op de uiterste datum gezet bewust zodat de kans het grootst is dat ik nog weer aan het werk kan voor mn verlof.
Ze hebben er ook niks over gezegd dat dat moet en stond ook niet op het formulier vermeld.
Maar als dat een regeling is, zullen ze het wel aanpassen neem ik aan.

Mijn verlof is ook over 13wk.
7mei is laatste werkdag.ik heb ook gekozen voor 4wk ervoor.Des te meer kan ik daarna genieten van ons kleintje.

Fijn he, dat aftellen!

@ Butterfly: als je in de ziektewet zit moet je inderdaad 6 weken van te voren stoppen.

Ik stop daarom ook maar 6 weken van te voren. Mijn werk is best zwaar met de hele dag staan en lopen en regelmatig iets tillen. Dus ik ga er een beetje vanuit dat ik eerder zal moeten stoppen.

Normaal gesproken moet ik nu nog 10 weken werken. 22 april is mijn laatste dag.

ik was gister precies een jaar thuis! Bij mijn dochter ben ik vorig jaar 10 weken van te voren met verlof gegaan en na mijn verlof heb ik ontslag genomen. Wat is dat jaar omgevlogen zeg! en nu ben ik gewoon alweer bijna 24weken zwanger! had ik toen echt niet kunnen denken!
Ik raad wel altijd iedereen aan om op tijd te stoppen. Ik heb echt de tijd nodig gehad om helemaal tot rust te komen. daardoor sliep ik de laatste 5 weken veel beter en heb ik echt nog kunnen genieten van de laatste loodjes. Ik vond het echt jammer dat ik niet overtijd ging! En je begint goed aan de bevalling en kraamtijd. Al ligt het misschien ook wel een beetje aan het soort werk dat je hebt. Ik werkte in de thuiszorg (gewoon poetsen hoor) en dan is het niet echt fijn om tot 4 weken door te werken. Mocht ik ook niet van mijn baas hoor. Die buik gaat dan echt wel in de weg zitten! haha

Terug
Bovenaan