zwangerschapsverschijnselen en temp eisprong?

A

Anoniem

Guest
Dag allemaal,

Ik weet zelf ook niet zo goed hoe het  zit met die  temperatuur. Ik ben nu twee maanden aan het temperaturen en  ik zie duidelijk een temp verschil voor en na eisprong.
Maar wanneer is de eisprong nou echt? Blijft de temp dan een dagje gelijk en gaat dan omhoog? Of direct na de eisprong omhoog? Ik heb dit gehad deze maand, maar welke dag zit ik nu?

Nu na mijn eisprong hangt mijn temperatuur boven de 36,5 (36,9 / 36,7 / 36.8 /  36,8 / 36,9 / 36,6 / 36,7). Voor  mijn  eisprong heb ik meestal rond de 36,2, maar ook wel  36,0).

Ik ben nu vanaf april 2005 bezig om zwanger te raken (van mijn tweede) en heb in januari een MK gehad (voor mijn 1e kind al 3 MK's gehad).

Ik trwijfel of ik  zwanger zou kunnen zijn. Ik weet wel dat je dan moet testen, maar ik heb al zo vaak getest en gedacht dat ik dan zwanger was, wat niet zo bleek te zijn (ik heb last van missed abortions, dan is de vrucht heel jong al gestopt met ontwikkelen, maar stoot mijn lichaam het veel te laat af).

Kent iemand het gevoel dat je een band om je buik voelt (ter hoogte van je darmen? Het is net of mijn darmen ontzettend rommelen en of ik heel erg naar de wc moet, maar dat is niet zo. Verder heb ik  hele gevoelige borsten en  af en toe last van mijn onderrug.

Kent iemand deze verschijnselen? kan iemand teperatuurwerking toelichten?

gr Sandra  

Hoi Sandra,

Allereerst welkom hier!

Wat betreft tempen: mijn lage temp is gemiddeld 36,7. Twee dagen na mijn eisprong (vastgesteld icm ovu-testen) stijgt ie naar 37,1. Dit blijft zo tot ik ongi wordt. 's Ochtends lage temp = diezelfde dag nog ongi. Dit allemaal gemeten 's ochtends voor het opstaan, rectaal en elke rond rond zelfde tijdstip (ca. 7:30 uur). Uurtje eerder meten = drie tiende lager.

Als je temp niet daalt op je nod is de kans groot dat je zwanger bent, maar je kunt natuurlijk ook een langere cyclus hebben. Vorige maand had ik op een zaterdag mijn hogere temp ontdekt en deze ronde precies 28 dagen later weer op zaterdag. Ik ga er dan dus vanuit dat mijn cyclus dus ook (eindelijk weer) 28 dagen is. Toen werd ik de week erop op maandag ongi, dus komende maandag is mijn nod. Als mijn temp dan nog steeds hoog is heb ik zeer goede hoop!!  Maar we moeten dus nog een aantal dagen wachten.

Ik wens je veel succes en ik duim voor je!

Groetjes,

Tammy

quote: Tammygirl reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('10-08-2006 14:34:50'));

Hoi Sandra,

Allereerst welkom hier!

Wat betreft tempen: mijn lage temp is gemiddeld 36,7. Twee dagen na mijn eisprong (vastgesteld icm ovu-testen) stijgt ie naar 37,1. Dit blijft zo tot ik ongi wordt. 's Ochtends lage temp = diezelfde dag nog ongi. Dit allemaal gemeten 's ochtends voor het opstaan, rectaal en elke rond rond zelfde tijdstip (ca. 7:30 uur). Uurtje eerder meten = drie tiende lager.

Als je temp niet daalt op je nod is de kans groot dat je zwanger bent, maar je kunt natuurlijk ook een langere cyclus hebben. Vorige maand had ik op een zaterdag mijn hogere temp ontdekt en deze ronde precies 28 dagen later weer op zaterdag. Ik ga er dan dus vanuit dat mijn cyclus dus ook (eindelijk weer) 28 dagen is. Toen werd ik de week erop op maandag ongi, dus komende maandag is mijn nod. Als mijn temp dan nog steeds hoog is heb ik zeer goede hoop!!  Maar we moeten dus nog een aantal dagen wachten.

Ik wens je veel succes en ik duim voor je!

Groetjes,

Tammy

Dag Tammy,

Dank je wel voor jouw antwoord.Mijn temepratuur is na de sprong dus nog steeds hoog. Ik weet niet wanneer ik ongesteld moet worden,heb inderdaad wel eens langere cycli gehad.
Vorige maand keurig 33 dagen (dat heb ik het verleden het meest gehad), maar ja ik heb vaak miskramen gehad vandaar dat ik nu temp, om te zien of er wel iets is gebeurd als ik later ongi wordt. Dit om mijn eisprong te detecteren om te weten of wij inderdaad 4 weken om de dag klussen of een bepaalde periode........
Het tempen doe ik inderdaad zoals jij aangeeft zelfde tijd en jawel rectaal.......ach er iets voor over hebben elke ochtend.

Heb jij al kids?
gr Sandra

Hoi Sandra,

Ja, dat tempen vind ik wel een uitkomst, anders is het ook maar gissen, hoor! En ik vind het helemaal niet vervelend, integendeel, kan ik nog wat langer blijven liggen!

Wij zitten nu in ronde 7 voor ons eerste kindje. Deze ronde alleen getempt (vorige maand tempen en ovu-testen) en tot en met de dag van de verhoogde temp om de dag geklust. Dus alle kansen benut zullen we maar zeggen . De andere maanden dacht ik dat het na dag 15 geen zin meer zou hebben, maar nu bleek vorige maand mijn eisprong pas op dag 19 te zijn. Dus ik hoop dan maar dat ik daarom nog niet zwanger ben geworden. Dan is er tenminste met ons nix aan het handje. Zie ook mijn topic "foutieve info".

Groetjes,

Tammy

Hallo sandra

Richt je niet helemaal op de temp je kan het ook zien aan je slijm ( klinkt heel vies sorry)  hoe meer slijm je hebt hoe dichter dat  je bij je ei zit.
Ik heb zelf ook getemp maar ik vondt het niks je staat meteen op met de gedachten van ik wil een kind en als je er teveel mee bezig bent gaat je lichaam je goed voor de gek houden.

Succes met zwanger worden

Terug
Bovenaan