Zwangerschapsverschijnselen vroeger zwangerschap

Ik heb afgelopen 18 december mijn implanon laten verwijderen. De implanon heb ik bijna 3 jaar gehad destijds altijd een regelmatige cyclus van 34 dagen gehad. Momenteel nog steeds niet ongesteld geworden vorige week zondag en maandag wel iets bloed verloren, maar niet zoveel als ik normaal heb. Inmiddels al zeker 1,5 week last van vlagen van misselijkheid, hoofdpijn, vermoeidheid en rommelende buik met vake toiletbezoeken. Afgelopen donderdag nog een extra vroege test gedaan, die was negatief. Herkent iemand deze symptomen? Wanneer kan ik opnieuw een test doen? Inmiddels ben ik al flink over tijd.

Tijdens gebruik van hormonale anticonceptie zoals inplanon heb je geen natuurlijke cyclus. Je kan dus niet rekenen op je nepcyclus van 34 dagen. De symptomen komen waarschijnlijk van de herstart van je eigen cyclus. Dat kan weken duren, soms zelfs maanden. Dat je nu nog niet ongesteld bent geworden, vind ik eerlijk gezegd niet zo heel gek. Je kan uiteraard met je vragen terecht bij je huisarts.

O ja, koop geen early testen meer. Die voegen niets toe. Een reguliere zwangerschapstest kan ook prima een zwangerschap aantonen.

Dank voor je reactie! Ik snap uiteraard dat het geen echte cyclus is, maar deze heb ik al sinds ik anti conceptie gebruik en ook als ik tussendoor eens was gestopt. Het voelt ditmaal echt anders. Hopelijk komt mijn menstruatie dan snel op gang!

Dank voor je reactie! Ik snap uiteraard dat het geen echte cyclus is, maar deze heb ik al sinds ik anti conceptie gebruik en ook als ik tussendoor eens was gestopt. Het voelt ditmaal echt anders. Hopelijk komt mijn menstruatie dan snel op gang!
Ik heb 17 november mijn implanon laten verwijderen wegens te veel bijwerkingen. 4 dagen erna 5 dagen wat bloed verloren. Dit rekende ik nog niet mee als menstruatie. Nu 31/01 heb ik pas een echte menstruatie gekregen. Het verschilt van persoon tot persoon wanneer je cyclus weer op gang komt

Ik heb afgelopen 18 december mijn implanon laten verwijderen. De implanon heb ik bijna 3 jaar gehad destijds altijd een regelmatige cyclus van 34 dagen gehad. Momenteel nog steeds niet ongesteld geworden vorige week zondag en maandag wel iets bloed verloren, maar niet zoveel als ik normaal heb. Inmiddels al zeker 1,5 week last van vlagen van misselijkheid, hoofdpijn, vermoeidheid en rommelende buik met vake toiletbezoeken. Afgelopen donderdag nog een extra vroege test gedaan, die was negatief. Herkent iemand deze symptomen? Wanneer kan ik opnieuw een test doen? Inmiddels ben ik al flink over tijd.
Die symptomen passen ook heel goed bij het virus dat momenteel rondwaard.

Ongeacht je cyclus, kan je 19 dagen na de onbeschermde gemeenschap betrouwbaar testen, met een reguliere test.

Terug
Bovenaan