zwangerschapsverschijnselen

A

Anoniem

Guest
Hallo a.s. moeders,

ik hoor eigenlijk thuis op het zwanger worden forum maar heb een vraag die alleenn jullie kunnen beantwoorden.

zijn er ook meiden die voor hun NOD verschijnselen hadden of kwaaltjes zo ja wanneer begonnen die dan en wat voelde jullie???

zit nu in ronde 9 1ste kindje . elke maand voel ik vanalles maar elke keer een teleurstelling als de RD`s er weer zijn.
mag van mij nu wel een keertje raak zijn. ik weet dat er meiden zijn die nog langer wachten  voor het raak is en kan mij nu voorstellen hoe ze zich  voelde. Om mij heen worden er al kleintjes geboren en  mijn schoonzus kreeg vlak op elkaar 2 keer een tweeling dus heeft 4 kleintjes in korte tijd.  

wachten wachten ..........

hoop dat jullie  een antwoord hebben op mijn vraag. veel plezier met jullie bolle buiken.  

Hi,

Ik weet hoe je je voelt. Het is zo'n onzekere tijd dat afwachten he. Ik heb gezonde dochter van 13 maanden en ben nu vier maanden zwanger van de tweede.

Ik merkte allereerst intuitief dat ik zwanger was voor de test het uitwees. Ook kreeg ik bij beide zwangerschappen meteen meer zin in vlees (aangezien ik dat nooit eet). Verder had ik ook een opgeblazen gevoel. Maar meer ook niet. Geen zere borsten, niet misselijk en geen andere dingen. Maar toch wist ik het meteen.

Let goed op je lichaam en misschien je eetgewoontes (niet in de zin van meer of minder maar anders dan normaal). En verder kan ik je niet helpen helaas.

Ik hoop dat het snel raak is voor je.

sucses,
nous

Hello!
Ja, ik had al eerder verschijnselen. Twee weken voor mijn NOD werd ik sochtends wakker en was misselijk. Ook voelde mijn maag vreemd aan. Alsof alles wat ik at heel snel verteerd werd. Heel vreemd. Een week later een test gedaan, was nog negatief. Maar ik was toen al de hele week kotsmisselijk dus wist het eigenlijk al zeker. Weekje later was de test positief.
Maar ja, bij iedere vrouw is het weer anders en iedereen heeft andere verschijnselen. Dus ben bang dat je er geen pijl op kan trekken en je toch echt de test moet afwachten.
Je geduld wordt wel op de proef gesteld he? :)
Succes

Hai!

Ik herken je onzekerheid. Het duurde bij onze eerste een jaar, maar uiteindelijk ben ik toch zonder medische hulp zwanger geworden. Ik dacht toen ook iedere keer, ja nu is het raak, pijn in mijn borsten etc. Het gekke is, toen ik echt zwanger was, had ik dat juist niet! Ik was wel wat meer moe en had pijn in mijn liezen (al een week voor NOD). Verder geen gekke dingen. Toeval wil, dat ik nu bij de 2e in 1 keer zwanger ben, en weer dezelfde verschijnselen had! Pijn in mijn borsten, misselijk, extreme vermoeidheid  ed, is pas in week 6 begonnen. Ik hoop dat je snel zwanger bent! (ik zat ook op het zwanger worden forum in september 2006, dus ik herken je nickname wel). Ik zal voor je duimen!

liefs
Fee Julia

ps: iedereen is op z'n eigen manier zwanger en heeft andere verschijnselen.
Even een tip, misschien gebruik je het al, maar heb je ook al ovulatietesten gebruikt om zeker te weten dat jullie het op het juiste moment doen?

Ik had de volgende "klachtjes" bij de 1e 2 zwangerschappen:
- moeizame ontlasting
- meer pukkels
- slapeloosheid
- slecht humeur
- veel afscheiding
- vaak plassen
- bloedneus
- gevoelige borsten

Zelf ben ik ook in onzekerheid. Ben nu bijna 4 dagen over tijd maar de test geeft nog steeds negatief aan. Ik heb last van bovenstaande klachtjes behalve de laatste 2 punten.
Nou meid, ik hoop dat we allebei zwanger zijn!!!

Ik had ook 'klachten' al voordat ik wist dat ik zwanger was:

- moe
- snel duizelig
- raar gevoel in m'n maag (snel honger, maar ook snel misselijk)
- steekjes onderin m'n buik

Toen ik deze klachten kreeg was ik maar net bevrucht, dus eigenlijk vanaf dag 1. Ik weet dat er veel vrouwen zijn die daar niet in geloven, maar bij mij was het echt zo. Maar ik vroeg me ook wel af of ik het me niet inbeeldde. Dat bleek dus niet zo te zijn.

Een week of drie na de bevruchting (toen wist ik nog steeds niet zeker of ik zwanger was, te vroeg voor een test) kreeg ik last van:

- donkerdere urine (meer geel en soms zelfs oranje, terwijl ik toch veel dronk)
- gespannen borsten (dat had ik nog nooit gehad, apart gevoel!)
- meer vermoeidheid
- meer misselijkheid
- meer duizeligheid

Het was bij mij dus al vrij snel duidelijk. Nu ik het weet vraag ik me af of ik het  bij een eventuele volgende zwangerschap eerder 'weet'.

Sterkte met de spannende dagen!
Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan