Zwangerschapsvitamines vergeten

<p>Ik ben nu bijna 16 weken wat betekent dat ik over 4 weken de 20 weken echo heb. Na wat gelezen te hebben ben ik best zenuwachtig voor deze echo en kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan.</p><p>in het begin heb ik foliumzuur geslikt, maar deze vergat ik heel vaak door drukte en reizen en onregelmatige werktijden. Daarna heb ik vanaf week 10 ongeveer Davitamon Mama vitamines gekocht maar ook deze vergeet ik regelmatig doordat ik het zo druk heb en ik af en toe gewoon het hele doosje vergeet als ik moet reizen. <br />Zijn er hier meer moeders die hun vitamines vaak waren vergeten of bewust helemaal niet hebben geslikt waarbij alles alsnog goed gekomen is? Ik ben zo bang dat ik het verpest..</p>

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ze braaf geslikt, maar nu bij mijn tweede zwangerschap lukte het me niet. Ik moest meteen kokhalzen als ik probeerde zo’n pilletje weg te krijgen. Ik heb me er ook druk om gemaakt, maar de verloskundige stelde me wel gerust dat het geen kwaad kan en de 20 wk echo was goed. Sindsdien maak ik me er ook niet meer druk om.
Ik duim met je mee voor een goede echo!

De zwangerschapsvitamines zijn een aanvulling op je voeding. Als je over het algemeen gezond eet, kan het echt geen kwaad als je af en toe de multivitamines vergeet

Het zijn maar vitamines hoor, geen baby-creatie-tabletten ;) natuurlijk is het beter als je ze wel regelmatig neemt, maar het is extra, niet noodzakelijk :)

Ik ben er ook niet zo’n ster in om ze iedere dag in te nemen, wel eet ik wel dagelijks fruit en groente. Zolang je van jezelf al veel voedingsstoffen binnen krijgt is het minder belangrijk. Ook de calcium die ze nu adviseren kun je ook weer teveel van binnen krijgen. Dus hangt helemaal af van je dagelijkse voedsel inname hoe belangrijk de vitamines zijn! Vooral niet te druk om maken, komt vast allemaal goed.

Terug
Bovenaan