Zwangerschapswens, maar onregelmatige cyclus (cyclus overgeslagen)

<p>Lieve dames,</p><p>Even kort eerst wat informatie,  ik ben 22, 1,5 jaar geleden gestopt met de pil en sinds dec. 2018 een kinderwens. Nu is mijn cyclus wel lang (ong. 42 dagen) maar nu word ik helemaal niet ongesteld. 2 jan. 2019 was mijn laatste menstruatie en het is nu al 2 maart. </p><p>Testen blijven negatief, en de huisarts zegt: 'Ja, je hebt nu eenmaal een onregelmatige cyclus dus wacht maar gewoon af. '</p><p>Ik word gek van die onzekerheid. Zijn er mensen die ook deze situatie kennen? En wat zegt dit over mijn vruchtbaarheid? Is er toch nog een kans dat ik toch zwanger ben, maar dat de testen negatief blijven? </p><p>Qua symptomen heb ik: erg gevoelige tepels (ong. 1 week), licht roze bloedverlies gehad, opgeblazen gevoel, (loop stiekem met m'n gulp open met een grote trui eroverheen). </p><p>Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen! </p><p>Liefs, </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Ik begrijp je ook, ik heb hetzelfde probleem..  
Laatste keer ongesteld 28 dec. Vorige cyclussen waren 38 39 43 53 39 dagen. Nu zit ik op dag 65. 
Bezig sinds mei 2018, 2e kindje.
Testen negatief, bloed onderzoek negatief. 
De 15e naar de gynaecoloog dus ben benieuwd. 
 
Hoi Kriebelbeestje, 
Bedankt voor je reactie! 
Pff, frustrerend hoor!
Spannend!, fijn dat je naar een gyneacoloog mag! 
Is je cyclus onregelmatig geworden na je 1e kindje, of is dat altijd al zo geweest?
 
Ons 1e kindje is bijna 3 dus al die tijd steeds de pil geslikt. Was bij ons 1e kindje gelijk zwanger na stoppen van de pil. En daarvoor geen idee. 10 jaar de pil geslikt. 
 
Hoi Soof! Ik kan natuurlijk niks in zn algemeenheid zeggen over vruchtbaarheid, maar wil je wel mijn verhaal delen. Toen ik eind 2016 stopte met de pil na ruim 10 jaar, bleek ik ook een onregelmatige cyclus te hebben. Hij is tussen de 32 en 56 dagen geweest, meestal zit ik tussen de 35 en 45 dagen. Dus dat loopt nogal uiteen en kan erg lang zijn. Ondanks mijn cyclus, en niet weten wanneer mijn eisprong is, ben ik wel in ronde 3 zwanger geworden in 2017. Onze zoon is inmiddels 17 mnd oud en ik ben nu weer 15 weken zwanger van nummer twee (ook weer ronde 3)!
Na mijn bevalling was mijn cyclus weer erg onregelmatig en ik heb zelfs 9 maanden geen cyclus gehad door het geven van borstvoeding. Ik heb maar 1 ronde ovulatietesten gebruikt, maar hierdoor ging ik mezelf er alleen maar meer mee bezig houden. Mijn man en ik hebben dus altijd een mentaliteit gehad van "we zien het wel" en gelukkig is het ons gegund - en vrij snel ook. Dus in mijn geval zegt een onregelmatige en lange cyclus niks over mijn vruchtbaarheid. Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt!
 
Trouwens, op het moment dat ik al een week dacht: "NU word ik ongesteld!", werd het voor mij tijd om een test te doen. Omdat ik anders normaal dan binnen een dag ongesteld werd, ala ik dit gevoel had. Verder had ik nooit van te voren vroege kwaaltjes, meeste kwaaltjes kwamen elke keer pas vanaf 5 à 6 weken zwangerschap.
 
Hoi, je verhaal is erg herkenbaar hoor! Ik ben bijna een half jaar geleden gestopt met de pil. Mijn cyclus was direct regelmatig (30 dagen), maar nu was mijn laatste menstruatie op 5 januari en zit nu dus op dag 57. Heb laatst de assistente vd huisarts aan de telefoon gehad en zij zei dat het kan voorkomen dat je een keer een menstruatie overslaat en dat het zeer onwaarschijnlijk is als je met een paar weken overtijd negatief test en toch zwanger bent..  maar als je googlet lees je ook wel weer andere verhalen. 
Vervelend die onzekerheid, ik snap hoe je je voelt!
 
Terug
Bovenaan