Zwangerschapswens met pcos

Hee Meiden,

Bij mij is vorig jaar pcos vastgesteld. Bij een echo was te zien dat er veel cystes rondom mijn eierstokken zitten en mijn LH hormoonwaarde te laag is.

Ik en mijn man hebben een grote kinderwens en we zijn vanaf april bezig met menopur injecties. Dit gaat ook niet van een leie dakje, het duurt vaak lang voordat er eindelijk een goed eitje zit, de laatste keer heb ik 5 weken gespoten.. en vaak begint mijn menstruatie dan al 5 dagen voor mijn NOD. Ook heb ik na de eisprong ook vaak restjes bij de eierstokken zitten, waardoor ik niet verder kan met de volgende poging, maar moet wachten totdat ze weg zijn. Je krijgt elke keer weer zo'n klap en teleurstelling!

Ik probeer er ook echt alles aan te doen. Ik eet gezond en op de manier wat schijt te helpen tegen pcos, dus veel groente, geen zuivel, goed vetten etc. Ik doe zelfs aan acupunctuur, wat niet baat niet schaadt denk ik dan maar.

Dit keer is mijn menstruatie maandag begonnen, terwijl zaterdag mijn NOD is.
alleen bruin bloedverlies..en dit is echt elke keer maar een heel klein beetje, ik heb niet eens een tampon nodig. Normaal ben ik veel erger ongesteld. Dus ik dacht misschien is er toch een kans dat het een innesteling is. Vanochtend ben ik naar de gyn geweest voor een echo, maar mijn baarmoederslijmvlies was dun en daaraan kan je dus zien dat je niet zwanger bent. De gyn zei dat ik voor mezelf wel nog een zwangerschapstest kon doen in het weekend, zodat ik voor mezelf ook echt zekerheid heb dat ik niet zwanger ben. Al vind ik dat een beetje gek, want als zij zegt dat het 100% geen zwangerschap is geloof ik dat natuurlijk ook. Hebben jullie ervaring met dun baarmoederslijmvlies en een innesteling?

Voordat ik weer aan de volgende ronde begin krijg ik nu eerst een baarmoederfoto, dan spuiten ze je eileiders door, heeft iemand hier ervaring mee? En zijn jullie daarna sneller zwanger geworden?

Mag ik ook vragen in welk ziekenhuis jullie de medische behandeling doen? Ik vind het zo vervelend dat ze zich zo vasthouden aan de protocollen, al snap ik het ook wel dat dat moet. Maar ik wil graag alles proberen om zwanger te raken, maakt mij het uit of het wetenschappelijk bewezen is of niet! Mijn menstruatie begint meestal ook al 5 dagen voor mijn nod, maar zei zeggen dat dit geen invloed heeft op de innesteling..iemand hier ook ervaring mee?

Sorry voor het lange verhaal, maar ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!
 
Hoi Lemontree
Ik ben moeder van een zoon van 13 en een dochter van 10. Toen ik zwanger wilde worden van een 2e werd duidelijk dat mijn oudste een groter wonder was dan wat we dachten. Ik bleek ook PCO’S te hebben.  Na Clomid (ik ben de details vergeten) uiteindelijk mijn dochter gekregen. 
Inmiddels gescheiden van hun vader en met mijn nieuwe partner begon het opnieuw te kriebelen, ik ben inmiddels 40. Na lang wikken, vandaag voor een intake bij fertiliteit geweest. Bij de echo was een eierstok vol blaasjes te zien. 
Morgen vroeg moet mijn liefje zijn "zaad" inleveren voor een controle en 16 januari horen we wat de eerste indruk is van de arts.
 
Hallo, 
Ik heb ook pcos en wij verwachten binnenkort ons eerste kindje.
Bij ons heeft het 2 jaar geduurd voordat het lukte.
Bij mij was het zo dat ik clomid slikte. Op een gegeven moment kreeg ik een bloeding waarvan ik me af vroeg of het wel een menstruatie was. (Wel best veel bloed maar deed verder niet echt zeer terwijl ik normaal gesproken niet functioneerde zonder pijnstilling). Ik heb er in die periode flink doorheen gezeten (heb hele nare dingen gezegd en gedacht, over het traject, over anderen etc. Zwangerschap van mijn schoonzus was echt een klap en druppel op dat moment).. wij hadden toen besloten om een maand over te slaan. De psycholoog adviseerde mij om leuke dingen samen te doen waarbij we duidelijke afspraken maakte over gesprekken over het traject (bijv. 10 min en daarna als we thuis zijn pas weer). Daardoor werd ik gestimuleerd om er niet zo mee bezig te zijn. In die maand hebben we veel samen gedaan, was ik jarig en in maakte plannen omdat er een nichtje kwam logeren. Al met al waren we er dus niet echt mee bezig en is het uiteindelijk  gelukt. Het is best wel heel cliché en niet het middel of de garantie op een zwangerschap maar het kan wel helpen bij het hele proces. Als je er heel veel druk op legt is de teleurstelling des te groter. Het moet ook niet boven jullie (komen te) relatie staan
Ik weet dat mijn verhaal/traject in ieder geval anders is als het jouwe vanwege het soort medicatie dus ik weet niet of het soort traject vraagt om zulke protocollen maar ik zat voor mijn behandelingen bij st antghonius ziekenhuizen. Deze hebben 3 locaties waarbij jed dus meerdere opties hebt qua tijden en artsen. Het is een samenwerkingsverband tussen woerden, Nieuwegein en Utrecht leidsche Rijn. Wat ik bij hun ook fijn vond is dat ze een soort site hebben waar je alleen als patient in kan loggen en daar kan je je vragen etc. Ook digitaal aan de artsen stellen. Ook staan daar veel interessante artikelen en wordt je op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen/veranderingen etc. Met betrekking tot fertiliteit. Bij mij was het overigens ook zo dat ze vrij medisch en volgens protocol dit traject met mij doorliepen totdat ik dat besprak met de arts. Er bleek veel meer mogelijk en ik had meer eigen inspraak dan ik dacht.
Ik hoop dat je iets aan mijn (lange) bericht hebt.
Sorry voor het benoemen van het cliché loslaten, niet mee bezig zijn. Dat vond ik zelf rot om steeds van anderen te horen (vooral als ze zelf zonder enige moeite zwanger werden maar dan zeggen ja maar ik ken wel iemand die dat had..). Ik weet dat het super moeilijk is en ik stond echt op het punt om het op te geven (was mijn kinderwens al een plek aan het geven als zijnde niet voor mij besteed). Hoop dat het jou/jullie wel helpt om hier wel over na te denken en dat het uiteindelijk helpt en ook bij jullie mag lukken.
Hartelijke groet en veel succes/sterkte
 
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het fijn om te horen dat het bij jullie gelukt is! Dat geeft me weer wat hoop. En ook al is van opgeven bij ons nog geen sprake, soms zit je er wel echt door heen en denk je dat het nooit gaat lukken.

Pooh Oom, heel veel succes in het medische traject! Hopelijk gaan er snel eitjes groeien.
 
PM, gefeliciteerd met je zwangerschap! Super fijn dat het eindelijk gelukt is na 2 jaar :), zaten jullie ook 2 jaar in het medische traject?
Het maakt niet uit dat je het cliché benoemt hoor, gelukkig is het bij jullie gelukt dankzij het cliché? Ik denk dat er ook wel een kern van waarheid inzit, want je hoort het zo vaak. Ik ben er zelf ook veel te veel mee bezig, we doen vaak wel leuke dingen als er weer een teleurstelling is en dat beurt me ook wel weer op. Maar een paar dagen later overheerst het gevoel dat het niet lukt weer. Ik denk dat ik ook te gestresst ben op dit moment en dat werkt ook niet mee. Ik vind mijn huidige baan al heel lang niet meer leuk. Ik geef naast mijn baan ook sportlessen en heb mijn diploma voedingsdeskundige waar ik iets mee wil gaan doen. Dus ik zit ook een beetje met mezelf in de knoop of ik nu ontslag moet nemen en de stap moet zetten voor een eigen bedrijfje. We zouden het wel kunnen redden op het salaris van mijn man, maar dan is het vaste inkomen toch minder en kunnen we misschien al de leuke extra's niet meer doen, die toch ook wel belangrijk zijn op dit moment.
Ben jij ook naar een psycholoog geweest omdat het niet lukte? Soms denk ik daar ook weleens overna, maar heb de stap nog niet gezet..
 
Het ziekenhuis waar je behandelt bent klinkt wel heel fijn. Ook dat je online vragen kan stellen aan artsen, dit mis ik vaak wel bij ons ziekenhuis. Ik ga even uitzoeken of de locatie haalbaar is voor ons.
 
 
Voor alle vrouwen met een kinderwens, 
 
Hierbij deel ik voor het eerst mijn verhaal in de hoop dat ik jullie kan helpen! 
Ik menstrueerde al twee jaar niet meer. Na onderzoek bleek ik pcos te hebben. Ik had alle kenmerken en als je het mij vraagt heb ik het al sinds het begin van mijn pubertijd. 
Online bezocht ik elke website die ik kon vinden over pcos. Alle supplementen die goed zouden zijn voor pcos zoals; zink, dci, maca, vitamine b/c/d, vitex, teunisbloem etc.. allemaal geprobeerd maar nog werd ik niet ongesteld. 
Ik wilde echt nog niet aan hormonen beginnen omdat ik van mening ben dat het niet goed is voor je. (Persoonlijke overtuiging).. 
Zo ging ik verder op zoek naar een natuurlijke middel. Omdat mijn ouders uit Turkije komen beheers ik de turkse taal. Zo ging ik in het turks op zoek.. & ja, ik vond wat! 
In Turkije gebruiken ze een uienkuur voor vrouwen die menstruatie problemen hebben, pcos of cysten hebben en als antioxidant tegen de griep. 
De uienkuur zal ik hieronder beschrijven.. maar eerst even uitleggen wat het bij mij heeft gedaan. 
De kuur moet je 15 dagen gebruiken. Omdat ik geen cyclus had kon ik direct beginnen. Dat heb ik gedaan. Na dag 8 kreeg ik bruine afscheiding en dacht dat ik ongesteld zou worden. Dat was helaas niet zo. 28 dagen later brak ineens mijn mensturatie uit. Nu, 2 weken laten gisteren een echo gehad. De gyno was verbaast! Mijn baarmoederslijmvlies was super goed en ik had een folikkel!! Ze durvde bijna met zekerheid te zeggen dat het tot een eisprong zou gaan leiden. 
Dus.. door een simpele kuur.. ben ik nog stomverbaast.. dat mijn lichaam weer haar werk doet! 
Ja, ik heb nog wel vochtblaasjes van de pcos. Dat uit zich volgens de gyno in een verhoogd testosteron gehalte. 
Mocht je dus net als ik geen/wisselende cyclus hebben en het toch nog een keer te willen overwegen om het natuurlijk aan te pakken? Het kost je 3 euro.. en 15 dagen :)
Duizende vrouwen in Turkije die dit toepassen.. 
natuurlijk vanuit mij absoluut geen belofte dat het bij jullie ook zal werken. Hieronder de kuur ;)
 
Kook 1,5 glas water
schil een bruine ui, wit van binnen (geen rode of witte ui!) 
kopje en kontje eraf schijden, in 4 stukjes snijden
in het water dat al aan het koken is toevoegen
precies 5 min koken met deksel
giet na 5 min het water af in een glas
drink dit warm op! 
(Het klinkt vies maar het is net een superflauwe soep!) 
Wanneer dit te drinken?
heb je geen cyclus? Begin meteen!
Heb je wel een cyclus? 7e dag na je laatste dag dat je menstrueerde!
Drink dit op lege maag! 20 min voor je maaltijd.
Bijvoorbeeld; na het werk tijdens het koken ;) en net voordat je gaat slapen! Je hebt geen flauwe nasmaak! Als je je tanten poetst :).. 
doe dit 15 dagen lang! 
 
 
HEEL HEEL VEEL SUCCES ❤️
En sorry dat het zo een lang berichtje is geworden! 
 
 
Deniz Eren vraagje aan jou. 
Ik heb je stuk over het uien kuurtje gelezen. Een vriendin van mij kwam hier ook mee.. ik vroeg mij alleen af of dit ook mag tijdens een terugplaatsing. 
Weet jij dit toevallig? 
 
Terug
Bovenaan