Zwangerschapswens

<p>Hi dames ,ik ben nieuw hier .ik kon het niet laten om mijn ervaring te delen .Mischien iemand met andere ervaring die mij kan helpen?</p><p>het gaat om het volgende ; </p><p>Ik heb een zoontje van 3 . En ben nu bezig met weer zwanger worden. Alleen laatste tijd gaat het moeilijk door stress </p><p>1e ronde miskraam gehad En 2e en 3e ronde ging het innestelen niet goed </p><p>maar nu voel ik dat het prima gaat net m’n ovulatie gehad en flink geklutst.2 dagen achter elkaar een dag voor de ovulatie en op de ovulatie dag zelf ..</p><p>nu heb ik 3 dagen na m’n ovulatie een opgeblazen buik en ongi pijn in m’n onderbuik slaperig en futloos en duizeligheid maar kan het zo snel? Al die symptomen ?</p><p>wat zou dit kunnen zijn dames ? <br />ik hoop dat dit signalen zijn van een eventuele zwangerschap maar ik wil er niet zoveel aan denken ?</p><p>groet , Sarah </p>
 
3 dagen na je ovulatie al symptomen hebben van een eventuele zwangerschap is echt veel te vroeg. Gemiddeld duurt het 8-12 dagen voor het bevruchte eitje (als het bevrucht is geraakt) innestelt. Zodra het eitje is ingenesteld wordt er hcg aangemaakt, het zwangerschapshormoon, waar je klachten zoals pijnlijke borsten en misselijkheid van kan krijgen. Sommige klachten worden veroorzaakt door het hormoon progesteron, wat zowel na de eisprong als tijdens een zwangerschap aanwezig is (maar snel daalt op het moment dat je menstrueert)
 
Het lijkt me inderdaad sterk dat dit al iets van een eventuele zwangerschap is. Echter testen sommige vrouwen ook 6 dagen na ovulatie al positief, dus het kan soms heel snel gaan. Dat is echter wel de uitzondering, de meeste vrouwen hebben pas ergens tussen dag 10-14 genoeg hormoon in hun lijf om een zwangerschap aan te kunnen tonen, al heb ik vaak wel het idee dat ik zelf ook al een dag of 3 vanalles voelde voordat ik positief testte. 

Overigens heb ik ook vaak rond mijn ovulatie juist zo'n opgeblazen gevoel en buikpijn. Dat kan komen doordat er dan vocht in de buikholte vrijkomt, en dat kan je buikvlies en darmen prikkelen. Het kan enkele dagen duren voordat dat weer weg trekt, en in die tijd kan je best wel wat klachten hebben dus. Ik heb hier last van gehad sinds mijn laatste miskraam (maar niet elke ronde), en heb er ook een tijdje last van gehad na mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik denk dat een zwangerschap (ook al is die misgelopen) dus wel invloed kan hebben op hoe gevoelig je daarvoor bent.
 
Goed om te weten dames .super bedankt .. ik wil hier ook niet teveel hoop op vestigen bang dat t namelijk misgaat ? maar dat klein beetje hoop is er wel .. wens me succes dat ergens volgende week m'n instelling goed gaat komen .. 
 
Terug
Bovenaan