Zwangerschapsyoga/Pilates

<p>Hoihoi,</p><p>ik ben nu 18 weken en 1 dag zwanger. Wil graag proberen het sporten op te pakken. Eerder deed ik fitnessen omdat ik rug klachten had en werk in de kinderopvang dus moet best veel tillen etc. Nu kan ik niet echt mijn rug meer trainen omdat je je buikspieren niet mag trainen tijdens de zwagerschap. Kan wel beetje cardio gaan doen maar daar heb ik niet veel zin en puf voor. </p><p>Iemand die toevallig ervaring heeft met zwagerschapsyoga of Pilates? </p>

Vriendin van mij was heel blij met zwangerschapsyoga, vooral vanwege alle ademhalingsoefeningen.
Zelf doe ik ZwangerFit (soort keurmerk voor zwangerschapsgym) en dat is ook heel fijn. Nog vrij intensief bewegen, maar in kleine groep en onder begeleiding van een fysiotherapeute, dus je krijgt heel veel tips en feedback over hoe je dingen het best kunt doen. Gaat veel over houding, maar tegelijkertijd ook over juist gebruik van spieren ect. Absoluut de moeite waard om eens een proeflesje te doen in de buurt.

Ja, ik doe zwangerschapsyoga! Ik ben begonnen toen ik 15 weken was en eind maart is mijn officele laatste les. Maar dan zal ik Nog wel wat losse lessen mee pakken. 
Het is een voorbereiding op de bevalling en je leert goede ademhaling technieken. Mijn vriend gaat met de partnerlessen mee, wat ik heel fijn vind.

Ik heb 1 lesje zwangerschapsyoga gedaan, en daar is het bij gebleven. Ik geloof echt wel in de voordelen ban ontspanning en ademhaling voor je bevalling, maar ik kan dit zelf niet onder ‘sporten’ scharen. En ik gok dat ik nu heel veel mensen tegen het zere been ga schoppen haha ? ieder zijn ding.. niet t mijne. Bij sporten wil ik moe worden, verhoogde hartslag, zweten zeg maar. Marja, hardlopen en wielrennen lukt nu echt  niet meer!
Ik ben nu begonnen met aquafit voor zwangere vrouwen, dat vind ik echt tof! Deel van de les is serieus zwemmen en soort fitness in het water, deel 2 is ontspanning en ademhaling. Dit past mij veel beter!
dus tsja, het is net wat voor iets je zoekt en wat je leuk vindt. Kun je geen proefles boeken?

Hi! Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Ik heb mijn ervaring met zwangeryoga uitgebreid beschreven op mijn blog. Misschien heb je er iets aan? Heeft mij veel opgeleverd in elk geval.
https://halloliefkleintje.nl/2018/03/16/blog-2-sporten-tijdens-en-na-de-zwangerschap/

Terug
Bovenaan