zwangerschapsyoga wat vinden jullie daarvan?

Hoi hoi,

Het ligt er denk ik aan wat voor type je bent. Ik dacht dat yoga beter voor mij was zodat ik me wat beter leerde ontspannen. Maar moet zeggen dat ik een evt. volgende keer toch naar zwangerschapsgym ga. Volgens mij heb je daar meer een kletsgroepje en kun je een beetje ervaringen uitwisselen, dat had ik in mijn yogagroepje niet zo.

En het is handig om te leren ontspannen, maar tijdens de bevalling had ik daar tussen de weeen door echt geen tijd voor

Groetjes, Jetje

hoi ...

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap ook yoga gedaan..i.p.v. gym, ik vond het heel erg lekker...ik heb er ook veel aan gehad tijdens mijn bevalling, in ieder geval totdat de persweeen kwamen want die moest ik even een tijdje wegpuffen en ik had niet geleerd hoe ik moest puffen ...hahaha ....maar daar werd ik op dat moment goed meegeholpen!!

Ik vond het heerlijk om de yoga oefeningen toe te passen vanaf de eerste pijnlijke weeen, ik ben er van overtuigd dat het erg geholpen heeft om mijn natuurlijke pijnbestrijding op gang te brengen en extra te stimuleren ...zodat mijn weeen aardig te doen waren...

Ik wil bij deze zwangerschap wel gym gaan volgen puur omdat ik dat ook mee wil maken ...de yoga oefeningen ken ik nog dus die kan ik zo weer toepassen !!!

groetjes marjan

Ik heb ook yoga gedaan en heb er persoonlijk weinig aan gehad, maar dat zal voor iedereen verschillen. Ik miste ook wel een beetje het "theekransje". Lekker beppen over de zwangerschap, dat was er bij de yoga niet bij. Allemaal een beetje zweverig; zachte muziek en kruidenthee aan het eind van de les. Ik heb de andere dames ook nooit meer gezien of gesproken. Wel jammer.
Maar ik ken ook vrouwen die heel veel aan de yoga hebben gehad en wel een leuk clubje hadden. Ik heb denk ik gewoon pech gehad en ga volgende keer (hopelijk ben ik nu zwanger!!) op gym!
Succes, Patricia

Hallo ee

Mij lijkt zwangercshapsyoga leuker als gym maar het wordt niet vergoedt door mijn verzekering dus doe toch maar gym. Maar hou eigenlijk zelf niet van het kletsgroepje enzo. Dus ligt eraan wat voor type je bent dan. Succes met je keuze.

Liefs Kirsten

In een woord: verschrikkelijk!
Mijn ervaring tenminste...
Erg zweverig, rare oefeningen met puffen en zuchten en ademhalen. Waarbij ik echt zoiets had: ik kan me er niks bij voorstellen. Een beetje net doen of je aan het bevallen bent, dat zie ik dan wel weer. Toch heb ik even doorgezet. De druppel die de emmer deed overlopen was de ' weeendans', en dat je met je partner moest komen die moest jouw dan masseren met massageolie op je buik en rug enz. Dat vond ik toch wel ver gaan, heeft niks meer te maken met bevallen. Want dan heb je liever niet dat iemand aan je komt. Dus toen ben ik gestopt.
En die ademhalingsoefeningen: ik kende ze perfect. En in al mijn wanhoop tijdens de weeen, heb ik geprobeerd om ze toe te passen. Je moet dan vanuit je buik ademhalen, maar je buik doet juist zo zeer!!! Ik had ook rug, buik en beenweeen tegelijk. Dus ik had er niets aan, de oude puftechniek van de VK werkte nog het beste. Maar het bleef een hel!
Dus ja, dit is een negatieve ervaring, maar als je het niet probeert weet je het niet of je het wel of niet leuk vind.
Maar, om te bevallen heb je al die zwangerschapsgym en Yoga niet nodig hoor!
Als je erg onzeker bent, dan is het misschien wel aan te raden.

Terug
Bovenaan