zwangerschapsyoga

hallo allemaal

ik heb jullie hulp weer nodig

ik ben me al een paar dagen af aan te vragen op ik me zou op geven voor zwangerschapsyoga.
aan de ene kant lijkt me heel fijn om te kunnen 'relaxen' en te weten wat een goede houding is en andere kant zie ik me zelf ook niet helemaal zweven en puffen met andere erbij... :$

hebben sommige ervaren met yoga gym of iets anders? laat me dan alsjebieft je mening weten ik ben namelijk benieuwd hoe andere t ervaren!

groetjes sammes

Hoi,

ik ben in april uitgerekend, dus ik 'hoor' hier niet, maar bij m'n vorige zwangerschap heb ik gym gedaan en nu ben ik net begonnen met yoga. Dus ik ben een beetje ervarings-deskundige :).
Ik vond de gym erg leuk (werd nu niet op tijd gegeven, dus daarom maar yoga gekozen) en het is vooral heel gezellig om andere meiden te ontmoeten die hetzelfde meemaken. Ik heb niet echt iets gehad aan de puf-oefeningen, maar je leert toch wel nuttige dingen.
Nu met de yoga leren we weer wat andere ontspannings-technieken en dat is ook weer leuk. Lijkt me ook wel handig tijdens de bevalling, als je echt weeen hebt.
Puffen oefenen deden we niet bij gym en bij yoga ook niet. Alleen 1 keer zodat je weet wat het is, maar verder wordt je er alleen licht in je hoofd van, dus dat oefenen ze echt niet elke week.

HOi hoi,

Mijn vorige zwangerschap heb ik gym gedaan. Was vooral erg gezellig. Veel verhalen gehoord van anderen die zwanger waren van de tweede. Er werd ook goed uitgelegd wat er eigenlijk gaat gebeuren. Maar tijdens de bevalling meer op m'n gevoel alles gedaan (wat is prettige houding, puffen enz).
Wist door de verhalen wel goed wat er allemaal rondom me moest gebeuren, dus dat kon ik goed los laten.
Die gym wordt nu niet meer gegeven, en ik heb me niet verdiept in alternatieven.
DUs nu nog niet ergens aan begonnen.

Inbreker van het feb forum:
Ben geen meisje meisje en heb ook helemaal niks met yoga! Maar toch gedaan, en vond het best heel lekker.
Wat hierboven al gezegd wordt, je puft je echt niet het apezuur en bent vooral bezig met houding en ademhalingstechnieken.

Het was voor mij lekker een avondje me and my baby! Gewoon genieten en ontspannen dus. En daarnaast ervaringen delen/horen van de andere dames.

Succes met je keuze

Hallo, eigenlijk ben ik van de april -club maar spiek een keer bij jullie. Eigenlijk had ik op dit moment op de yoga moeten zitten ipv achter de pc, maar mijn darmen werken ff niet echt mee. Bij de eerste heb ik gewone gym gehad en doe nu dus yoga. Eerlijk gezegd heb ik het id dat ik uiteindelijk bij de bevalling sneller terug val op dingen die ik van gym heb geleerd dan dat wat ik nu leer. Ik vond gym wat concreter wat me gewoon simpele handvaten gaf. Het gepuf bij de yoga vind ik ingewikkelder waardoor ik juist sneller verkeerd ga ademen. Maar het is wel gezellig.

Hallo,
Ik ben nu zwanger van de tweede en bij mijn eerste zwangerschap heb ik gekozen voor de yoga. Ik had daarvoor nooit yoga gedaan maar moet zeggen dat ik er heel erg veel aan heb gehad tijdens de bevalling. Ik doel dan op de ademhalingstechnieken. Nu ik zwanger ben van de tweede ga ik maar 5 lesjes doen, alleen even de ademhalingstechnieken opfrissen. Ik kan het je aanraden.

hallo allemaal

als eerste bedankt voor jullie reacties!

ik heb me deze week op gegeven voor yoga, als t goed is kan ik 2 feb beginnen.

ik ga inderdaad voor de houding ( heb veel last van m'n rug) en de ademhalings techniek voor tijdens de bevallen. dus ik ben eens benieuwd!

groetjes

Terug
Bovenaan