Zwangerschapszwemmen/gym amsterdam

A

Anoniem

Guest
Hey meiden!!  

Ik ben nu 12 weken zwanger (27juli uitgerekend) en heb volgende week de 1e echo!!! (kan bijna niet wachten!!) Daarna wil ik graag gaan zwemmen, omdat dat heel goed schijnt te zijn en omdat ik sowieso al erg van zwemmen hou. Nu heb ik nog geen buikje...dus het lijkt me zo vreemd om al met zwangerschapszwemmen mee te doen! Of is dat heel gewoon....?

En wie heeft er zin om mee te gaan? Ik woon in Amsterdam, dus hier ergens in de buurt lijkt me leuk en makkelijk!

Ik ben zwanger van de eerste en vind het zo spannend allemaal! En tot nu toe voel ik me ook heel erg goed (ben alleen heel moe), dus als het kan wil ik nog zoveel mogelijk doen en genieten!

Ben benieuwd wat  jullie doen voor gym/yoga/beweging enz. Wat is aan te raden? En wat zeker niet

Liefs Elly

hoi Elly,
als je nu al wil gaan zwemmen, dan bel je toch even voor wat info!
misschien hebben ze wel een klasje voor de nog niet zo heel dikke buiken.

ik doe haptonomie (op de overtoom), dat is heel leuk.
je zit niet in een klasje, maar gaat er samen met je partner naar toe. je leert hoe de baby ligt, hoe je hem( of haar) kan masseren in de buik. je partner leert jou te masserenen je krijgt duidelijke info (niet zweverig Gemma is nl fysiotherapeute)over je ligaamshouding tijdens het dragen en tijdens het baren en wat dat voor je baby doet.

ik heb ook yoga gedaan, maar vond dit alleen een hoge amusementswaarde hebben (stel je voor dat je een puntmuts draagt, een hele hoge puntmuts, als een feeënhoed (ik ben er dan snel klaar mee)).
 succes met wat leuks uit zoeken suzan

Terug
Bovenaan