Zwangerschapszwemmen

Hoi allemaal,

Graag wil ik wat in beweging blijven tijdens mijn zwangerschap. Nu ben ik sinds een paar weken heel kortademig en heb veel last van mijn rug. fitnessen is dus geen optie meer. Dus wil ik eigenlijk beginnen met zwangerschapszwemmen. Vanaf  hoeveel weken  zou je daar aan mee kunnen doen? En ben benieuwd of ik dit wel kan volhouden qua conditie, of is het meer onstpanningsoefeningen in het water. Wie heeft hier ervaring mee?

groetjes marloes
 
Bij ons begint zwangerschapszwemmen vanaf week 27. Ik heb mezelf er niet voor opgegeven, maar het lijkt me wel leuk! Informeer gewoon even bij het zwembad bij je in de buurt. Die kunnen je alles vertellen.

Groetjes van Gretl.
 
Hoi Marloes,

Bij de vorige heb ik zwangerschapszwemmen gedaan en ben zelf pas gestart nadat dikkebuikengym afgelopen was, dus na week 37...
Ik vond het erg leuk en heb het op verschillende dagen gedaan. Zo zaten we op de maandag in het grote (en diepe) bad en zwommen we veel baantjes met allerlei oefeningen en zo'n drijfbuis als enig hulpmiddel...Erg zwaar en vermoeiend maar wel erg leuk. Op woensdag zaten we in het peuterbadje en waren de oefeningen veel relaxter omdat je kon staan en het water 10x zo warm was. Daar hoefden we ook geen rondjes te zwemmen...maar werden we voortgetrokken.
Het leukste is als je uit het water stapt...Lijkt het net of je benen van beton zijn ofzo.

Dus de tip die je kreeg is wel een goede, bel het zwembad en vraag in welk bad ze het doen en wat ze doen...(dit was dus in hetzelfde zwembad!)

Groetjes Renske
 
Terug
Bovenaan