Zwangerschapszwemmen


Hoi,

Heeft iemand ervaring met zwangerschapszwemmen. Bij de eerste ben ik niet geweest. Nu ben ik 17 weken zwanger van de tweede en ik zit te twijfelen om het te gaan doen.
Graag jullie reactie.

Groetjes Marijke
 
ik ben vorige week voor het eerst geweest, was een half uurtje redelijk intensief zwemmen in heerlijk warm water.... had van mij wel een uur langer mogen duren..
Zwemmen kun je doen tot je vliezen breken en is gewoon lekker voor je hele lichaam...

pas in januari is het weer ivm de kerstvakantie.. dus dan ga ik voor de 2e keer heen... dit is trouwens mijn 1e zwangerschap en ben 26 week
 
Ik ga al sinds week 22 ofzo en vind het heerlijk. Alleen aan en uitkleden wordt nu een crime.. haha (bijna 38w) hier duurt het 45min en je kan er eerder in en langer blijven als je wil. Tis niet heel intensief maar wel goed voor je beweging zo in het water. Het ligt ook een beetje aan de groep wat voor oefeningen we doen, soms zijn er veel van boven de 30w en soms juist veel van ong 20 w.
Maar wel een aanrader vind ik.
 
Ik heb het ook gedaan, vanaf dat ik 15 weken was. Omdat mijn zw. cursus nu op dezelfde dag valt, kan ik er niet meer heen.
Ik vond het wel leuk, beetje oefeningen doen en zwemmen met andere zwangeren.
 
Ik zwem ook elke week. Heerlijk in het water, weinig last van m'n pijn.
Bij ons 45 zwemmen dan bubbelen in het bubbelbad en dan thee drinken en kletsen, heerlijk
 
ik vond het matig, misschien wel iets voor later op de zwangerschap. Dan heb je er ook het meeste profijt van (voel je het gewicht van je buik niet).
Ik heb het nu 4 keer gedaan en ga nu yoga proberen.
 
Terug
Bovenaan