<p>Hoi Dames,</p><p>Ik zal m'n verhaal eerst even uitleggen. Ik werk als schoonmaakster op een middelbare school, over 5 weken ga ik met zwangerschapverlof. En dat zou betekenen dat ik pas in September terug kom op de werkvloer. Normaal gesproken zijn wij alle schoolvakanties vrij, dus ook in de zomervakantie. (Deze weken zijn altijd voor eigen rekening) Toen ik zwanger was mijn eerste dochter viel de meivakantie in het verlof, waarvan ik beide weken uitbetaald heb gekregen. (Ze probeerde me nog te bedonderen met de tweede week) maar dat is toen uiteindelijk wel recht gezet toen ik erachteraan ben gegaan. Nu vraag ik me af hoe dat zit met de zomervakantie, volgens ene collega zou dat helft om helft zijn, maar volgens info op internet zouden de vakanties gecompenseerd moeten worden. Ze zouden niet aan je vakantieverlof mogen zitten.</p><p>Heeft iemand daar ervaring mee? Worden de 6 weken zomervakantie nu gecompenseerd of niet? Ik wil dat graag weten zodat ik daar rekening kan houden. Moet ik alvast straks wat geld opzij zetten voor die weken?</p><p>Nu hoor ik van meiden die in het onderwijs werken dat zij verlof hebben tot de herfstvakantie. Hoe zit dat dan? </p><p>Bedankt voor het lezen, ik hoop er wat duidelijkheid in te krijgen. </p><p> </p>