Zwangerwchapssuiker

Ik ben vandaag gebeld dat mijn suikers afwijkend waren naar aanleiding van de suikertest die ik heb gedaan. Nu wacht ik op de brief met afspraak erin voor de gynaecoloog alleen vroeg ik mij zo af wie hier ervaring mee heeft? Mij is verteld toen ik gebeld werd vanmiddag dat ze eerst willen kijken hoe mijn suiker door de hele dag heen is ipv alleen met die test sochtends en dan een plan van aanpak maken zoals een dieet of medicatie. Ik wilde graag in bad bevallen en natuurlijk, is dit nu gelijk uitgesloten omdat het ‘medisch’ is? Ik weet dat ik gewoon even de afspraak af moet wachten maar ben gewoon ff benieuwd hoe jullie ervaringen ermee zijn.
 
Vervelend dat je zwangerschapsdiabetes hebt zeg! Heb het zelf ook en ben nu sinds 2,5 week mijn bloedwaarden aan het bijhouden middels prikken. Moest dit de eerste twee weken 6x per week 4x per dag doen (nuchter en na iedere maaltijd) en 1x per week 7x per dag doen. Zo kun de diabetesverpleegkundige goed zijn wat je voeding met je bloedwaarden doen. Omdat na die twee weken mijn waardes over het algemeen goed waren (nuchter onder de 5,3 en na de maaltijd onder de 6,7), hoef ik sinds deze week nog maar om de dag te prikken. Heb ook een telefonische afspraak met de diëtist gehad, waarbij zij nog wat tips heeft gegeven. Naar mijn weten, heeft dit niet per definitie invloed op je bevalling. Ze houden alleen wel de kleine wat beter in de gaten, m.b.v. Groeiecho’s, omdat de kans aanwezig is dat je een groter kindje krijgt. Maar dit hoeft niet hoor. Heb vorige week een groeiecho gehad en ze is gewoon gemiddeld.
Hopelijk heb je hier iets aan ;-).
 
Terug
Bovenaan