zwangerworden van nieuwe partner na scheiding

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum zet, maar nu heb ik een vraag.

Ik ben 35 jaar en sinds mei 2007 gescheiden. Ik heb twee kinderen (8 en 4 jaar oud) die helaas (door een foutje van mijn advocaat)  bij mijn ex wonen. Er  is gelukkig wel een goede omgangsregeling.
Ik heb sinds juni 2007 een nieuwe partner en nu willen wij graag samen een kindje. Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om mijn spiraaltje te laten verwijderen, dus nu is het afwachten of en wanneer het gaat gebeuren.

Zijn er meer moeders die in een soortgelijke situatie zitten? Hoe gaan jullie om met het feit dat je kinderen hebt van je ex en van je huidge partner? Worden de kinderen van je ex op dezelfde manier behandelt als die van je huidige partner? Heb je het je kinderen uitgelegd?

Ik weet dat het heel  veel vragen zijn, maar ik heb geen idee hoe ik mijn kinderen kan vertellen dat ze (eventueel) een broertje of zusje krijgen.
De oudste zei laatst: "mama, als jij nog een baby krijgt, mag die dan wel bij jullie blijven wonen?".

Ik kijk uit naar jullie reacties.

Hey,

Zit ook ongeveer in zo'n situatie. Heb 2 kindjes van 2 vorige partners. Mijn dochter van 16 woont bij mij en mijn huidige vriend en mijn zoontje van 10 heeft co-ouderschap... Heb nu ook pas het geluk gevonden en gaan nu voor een kindje van ons samen. Geroddeld zal er zowieso worden maar je moet naar je eigen geluk kijken. De omgang met de kindjes gaat heet goed alleen dat co-ouderschap is in het begin psychisch zwaar voor een moeder. Mijn zoontje staat ook bij mij ex ingeschreven dankzij die kl... rechter en mijn ex die een betere advocaat bij de hand had! De kindjes vinden het leuk dat er nog eentje zou bijkomen alleen de dochter heeft een beetje schrik dat ze achteruit zou gestoken worden, maar ik betrek haar daar dan wel bij als de tijd er is. We zijn bezig van november maar nu met een paar maand vertraging wegens klierkoorts en toxoplasmose... Hoop dat ik je een beetje geholpen heb...

Groetjes en liefs San XxX

Terug
Bovenaan