zwangerzijn missen...

Hoi hoi, hebben jullie dat ook?? Ik mis het zwangerzijn..
Ik vond het een hele speciale tijd, en heel byzonder dat er een kindje
in mijn buik groeide..
Nu ze er is geniet ik dubbel, maar toch blijft het kriebelen en kan
ik eigenlijk niet wachten om het weer te beleven!!
Ben ik de enige, of denken er meer meiden zo over....
Groetjes, Alida

Hallo,

Ik wilde even zeggen: ik mis het helemaal niet!!!
Ik heb de zwangerschap als best zwaar ervaren met veel lichamelijke klachten en ook vlagen van emotionele labiliteit en huilbuien! Nu ik bevallen ben zijn al mijn klachtjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Heerlijk! Geen maagzuur, geen rugpijn, weer fatsoenlijk kunnen lopen, meer energie, geen slapeloze nachten, niet ieder uur naar de WC, geen darmkrampen meer... Ik ben er blij om, voel me eindelijk weer een beetje mezelf. Eindelijk weer lichamelijk de mogelijkheid om dingen te ondernemen, te doen waar ik zin in heb. En... te eten en drinken waar ik zin in heb!

Maar misschien is het voor jou anders (geweest)....

Groetjes, Karin
Mama van Christian (17-02-2007)

Hoi,
Ik mis het zwanger zijn ook hoor! Het bijzondere gevoel van de kleine bewegingen in je buik, het samen zijn. Wat ik inderdaad niet mis zijn alle klachten! Maar een gevoel van heimwee blijft, het gevoel van het komt niet meer terug. Datzelfde gevoel heb ik ook over mijn kraamtijd, het was heerlijk...al geniet ik intens van mijn kleine mannetje die tijd komt niet weer terug.

groet van Else

Hoi  
Zwanger zijn is idd een hele mooie belevenis. Maar vergeet niet dat zwanger zijn van een 2e heel anders is als van de 1e, omdat je er dan al een hebt rondlopen. Hierdoor kan het allemaal extra vermoeiend zijn. Zo heb ik het in ieder geval wel ervaren en dan was mijn oudste bijna 3 toen ik zwanger werd en dus al best zelfstandig.

Ik kan ook niet zeggen dat ik het erg mis. Ben superveel ziek geweest en vond dat echt verschrikkelijk. Ook al die andere kwaaltjes.... ben blij dat ik daar vanaf ben.
Het is wel een speciale tijd, maar die mag van mij ook best korter duren. 9 maanden vond ik erg lang.
Groetjes Veerle

Hoi,

De eerste 6 maanden hing ik voortdurend boven de wc om over te geven en tussendoor kon ik alleen maar roepen dat ik dit nóóóóóóóit meer ging doen! Maar die laatste 3 maanden vond ik zo geweldig met al dat getrappel in mijn buik, dat ik de kramp in mijn benen en billen, het gewaggel, het plassen en al die andere ongein voor lief nam en ook helemaal niet erg meer vond. En inderdaad heb ik vaak het gevoel van 'Wat jammer dat dat nooit meer terug komt'! Ik vond zwanger zijn erg zwaar én erg mooi.
Ik geloof trouwens meteen dat het met een tweede nog zwaarder is. Ik voel me nu al redelijk moe van alle gebroken nachten en het gebrek aan rust overdag. En als je daarbij dan nog zwanger bent...

Groetjes,

Eveline

ik had op t eind van mn zwangerschap overal pijn en was 22 kilo aangekomen,die ik nog steeds niet kwijt ben,maar ik vond t geweldig.ik wil snel weer.maar mijn motivatie daarvoor schrijf ik wel in de andere topic.
groetjes kari

Terug
Bovenaan