Zware baby = knippen of scheuren?

Hallo

Misschien een domme vraag, maar is het zo dat, hoe zwaarder je baby bij de geboorte, hoe meer kans je hebt op een knip of scheuren?

Mijn uitgerekende datum is voor 25 januari en de baby zou dan zo'n 3700 gr wegen.

Groetjes

Hoi,

Volgens mijn vk maakt het gewicht van de baby niet uit of een bevalling vlot verloopt ja of nee en of je geknipt ofzo wordt. De bouw van de baby wel. Of hij/zij brede schoudertjes heeft ja of nee, dat maakt wel uit.
Dus maak je daar geen zorgen over. En een knip is niet zo'n ramp hoor. Ik heb 2x een knip gehad, maar allebei de keren dat niet als heel erg ervaren. Als je goed spoelt na toiletbezoek, dat is wel belangrijk.

Groetjes

zie helemaal niet tegen de bevalling op!!!
t is zooo'n geweldig mooi moment!
en mocht je uitscheuren, of ingeknipt worden, voel je daar helemaal niks van.

laten we even de positive kant van de bevalling zien:
t duurt nog maar heel even voordat je je kleintje in je armen mag houden!!!

ik ben helemaal "natuurlijk" bevallen, zonder medicatie enz.
maar vond de pijn reuze mee vallen.
ik had een beetje te veel naar van die bevallings programma's zitten kijken. ik zag vrouwen schreeuwen en pijn lijden.
ik ging maar van t ergste uit:
dat het veel pijn zou doen, de bevalling maar dat ik er daarna iets super moois voor terug zou krijgen.
ik denk dat omdat ik er vanuit ging dat het pijn zou doen, het me juist daarom zo mee viel.
heb mijn bevalling echt als een schitterend moment ervaren, en niet als een naar en pijnlijk moment!!!

en mocht je gehecht moeten worden, kijk dan lekker de hele tijd naar je kleintje! (die dan gewogen en aangekleed wordt)
zo denk jij niet aan de hechtingen!
idd goed spoelen als je naar de wc gaat, maar denk dat we nu op de stappen vooruit gaan lopen :D

zie dus niet op tegen de bevalling, maar ga er van genieten!
zodra je ween begonnen zijn, weet je dat je heel snel je kleintje op je buik hebt!!!

alvast heel veel succes!

liefs, do

Hey Do

Bedankt voor de lieve, oppeppende woorden! Heb nooit schrik gehad om te bevallen, maar nu het grote moment nadert, begin ik (teveel) na te denken en zie ik het misschien inderdaad allemaal iets te erg en te zwaar in.
Maar zoals je zegt, even "afzien" om dan iets mooi in de plaats te krijgen. Ik zal dat vanaf nu in mijn achterhoofd houden :)

Ik zou, normaal gezien, onder water bevallen, dus ook zonder medicatie. Spannend!

Groetjes
Katrien

Wow, ik wou dat ik mijn bevalling als een schitterend moment kon zien. Maar ik had wel enorm pijn helaas.

Maar goed, mijn dochter was 4025 gram bij geboorte en ik ben iets uitgescheurd maar niet veel hoor.

spannend zeg, een onder water bevalling :D
lijkt me ook wel super mooi.

nou hey, geniet van de laatste loodjes.
voor je het weet heb je je kleintje in je armen, dus geniet nog even van t geschop in je buik hahaha.

liefs, do

volgens mij maakt het gewicht niet uit, mijn odchter woog 3100 gram en die heeft mij toch een totale ruptuur opgeleverd, waar ik op dat moment ook helemaal niet van heb gemerkt.
nu zwanger van de 2e maar kijk er nu zeker niet tegen op. laat maar komen met goede begeleiding moet het goed komen!

Terug
Bovenaan