Zware baby mama's??

Ja ik dacht ik open maar even een topic speciaal voor ons. Ik merk dat we toch tegen dingetjes aanlopen als hoeveel flesvoeding geven enzo. Groeien ze niet te hard of geven we ze te weinig. Het lijkt me ook gewoon leuk om onze ervaringen te delen.
Daniel was bij zijn geboorte 17 okt 4790 gram en was ong 56 cm lang. 17 november heb ik hem gewogen en gemeten en toen was hij 5550 gram en 60 cm lang. Hij krijgt nu 6 x 165 ml voeding van Nutrilon. Ik kan niet wachten tot hij naar 5 voedingen kan eerlijk gezegd. Hij slaapt s nachts wel goed door (van 23 tot 6)  maar moet daardoor wel overdag elke 3-3,5 uur een fles. Lijkt me heerlijk om weer wat vrijer te zijn met de 200 ml flessen straks. Maar ik vind hem nog een beetje klein om al zo'n hoeveelheid in 1x te geven. Eerst moet hij maar goed wennen aan de 165 ml fles en minder mondjes teruggeven denk ik....
Groetjes
Wasabimammie!

hoi hoi,

Phoebe is 24okt. geboren en woog 3150 gram ze woog gisteren 3920 gram. Ik weet niet hoe lang ze was bij de geboorte dat hebben ze niet opgemeten.
Ze eet nu om de 4 en een half tot 5 uur dus dan kom je ongeveer op 5 voedingen 140cc gemiddeld, soms iets meer en soms iets minder  . Nou moet ik wel zeggen vanacht heeft ze van 00:30 tot 7 uur doorgslapen maar je weet nooit wat ze dus de rest van de dag gaat doen en aankomende nacht. Dus dat is ook maar weer afwachten. Hopenlijk slaapt ze door. Mijn ervaring met onze 2ling is wel dat Mike meer eet dan Ginger. Dat was iedere keer een gevecht om alles er in te krijgen bij der en dat is nog steeds zo. Ze zit nu namenlijk ook nog te vechten met haar boterham terwijl Mike al klaar is een half uur ofzo. Dus mannentjes eten misschien wel meer dan de dametjes onder ons.
Want Phoebe gaat in het begin hard maar daarna zit je nog 15 minuten om de laatste 30cc erin te krijgen dus dat schiet ook niet op. maar ze groeit goed en daar gaat het om en wat ik zo las groeit de kleine bij jou ook goed dus.
Ik ga eens kijken of Ginger nog enthousiast kan krijgen om een stukje brood te eten

Liefs,

Rachel

Hoi hoi,

Dean woog bij zijn geboorte 3615 graam en was 53 cm. Met ruim 5 weken woog hij al 5160 graam en was hij 57 cm. Hij was dus niet zwaar bij zijn geboorte, maar is in korte tijd toch wel redelijk veel bijgekomen. Hij ziet er overigens niet mollig uit ofzo, hij heeft alleen kussentjes op z'n wangetjes. Dean kreeg de eerste 4 weken bv, daarna volledige flesvoeding.

Groetjes,

Nelly, mama van Dean.

P.s.:eek:p het consultatiebureau hebben ze niets er over gezegd.

Hoi Wasabimammie!

Hier ook een zware baby-mama... Ons ventje woog 4320 gram bij z'n geboorte (met 53 cm). Ik heb hem thuis al een paar keer gewogen, maar elke dag zegt de weegschaal wat anders! Gisteren 4800, vandaag weer 4600! Ik snap er niets van en word er erg onzeker van. Hij krijg nu 6 voedingen; 3 van 105 cc en 3 van 140 cc. Bij ons consultatiebureau hadden ze gezegd dat we uit moeten gaan van 150-200 cc per dag per kilo lichaamsgewicht. Als je daarvan uitgaat, krijgt ie dus nu zeker niet teveel. Maar anderen zeggen weer dat het maximaal 150 moet zijn. Ik weet het dus niet. Daarbij komt dat hij heel gulzig drinkt en tot nu toe elke fles tot op de laatste druppel heeft leegedronken! Ik heb het idee dat ie nooit genoeg zal hebben, hoeveel ik ook in dat flesje stop! Of zal ik hem dan toch te weinig geven. Heel vervelend die onzekerheid. Oh, hij is trouwens nu 2 weken en 3 dagen oud........

Groetjes,
Kipling26

Je geeft hem echt genoeg hoor. Volgens mijn weegschaal is Daniel in 1 week 3 ons aangekomen  Mijn mond viel open van verbazing dat snap je wel....
Hij weegt nu 5860 gram. Hij is 5,5 week oud.
Niet te vaak wegen word je alleen maar onzeker van. Als hij alles drinkt krijgt hij echt genoeg en gaat vanzelf groeien.

Daniel dronk ook niet lekker uit zijn fles eerst, veel lucht happen en verslikken. Ik gebruik nu de small speen van difrax, die is lekker stug en hij doet nu bijna twee keer zo lang over zijn fles. Hij krijgt nu 6x 165 ml en doet daar 25 min over.

Groetjes
Mammie

Hoi Meiden,

Tom was bij de geboorte 4320 gr en 56 cm lang. Vorige week bij de cb was hij 58 cm en woog hij 5340 gr was prima volgens het cb. Ik geef hem borstvoeding en heb geen idee hoeveel hij drinkt, weet wel dat hij bij mijn linkerborst wat onrustiger is omdat het er daar gewoon uitspuit ( sorry) vaak verslikt hij zich ook omdat het te hard gaat. vanaf volgende week krijgt hij op maandag een flesje ( ga na gymen pfffff heb weinig zin) dus ben benieuwd wat hij drinkt dan.....

Groetjes,

tridje

Terug
Bovenaan